מיני באגר 1.9 טון חדש מדוסאן

דוסאן החלה לשווק את המיני מחפר החדש DX19 במשקל עבודה של 1.9 טון. ההשקה הרשמית נערכה בגרמניה תוך הגדרת המיני באגר החדש כמוביל בקטגוריה שלו, בכל הקשור ליחס ביצועים/משקל, ממדים קומפקטיים והנדסת אנוש המתיימרת להציב סטנדרטים חדשים בתחום, לפחות על פי דוסאן.

Doosan DX19

Doosan DX19


לדוסאן DX19 מנוע קובוטה D722 עם 3 בוכנות ובנפח 0.7 ליטר, המייצר הספק מרבי של 13.5 כ"ס ב-2,500 סל"ד. המערכת ההידראולית במיני באגר החדש תוכננה מחדש, ומהווה שיפור משמעותי ביחס למוכר אצל כלים קודמים בקטגוריה זו מבית דוסאן. אנשי היצרנית טוענים כי בשילוב המנוע החדש וההתאמות שבוצעו מציע כלי זה תגובות מהירות בהרבה ומהירות פעולה של המשאבות זריזה מבעבר. כפועל יוצע מוצעת עבודה יעילה וחסכונית יותר. עוד מבטיחים בדוסאן את כוח הפריצה בכף הטוב בסגמנט, עם נתון של 20.8 kN.


עוד חדשות על מיני באגרים מתחרים באתר:

בובקט E17
בובקט E20
וולוו EC20D
טקאוצ'י TB216
טקאוצ'י TC16

באירופה, שם החלו המכירות זה מכבר, מוצע הדוסאן DX19 עם קבינה סגורה וממוזגת כסטנדרט. משקל העבודה המדויק של המיני מחפר הוא 1,894 ק"ג ועם אופציית הזרוע הארוכה מסוגל הכלי לחפור עד לעומק מרבי של 2,565 מ"מ, להגיע לגובה ציר מרבי של 2,693 מ"מ ולטווח אופקי מרבי של 4,214 מ"מ. לדוסאן DX19 שני מצבי נסיעה: עד 2.5 או עד 4.0 קמ"ש. ממדי המיני מחפר החדש הם גובה כולל של 2,300 מ"מ, רוחב של 980 מ"מ ואורך במצב הובלה של 3,831 מ"מ.
בנוסף לשיפור בביצועים הנובעים בעיקר מהמנוע ומערכת ההידראוליקה החדשים, מוצע כאן קבינה חדשה המתיימרת להציע את "רמת הנוחות הגבוהה ביותר בסגמנט"; בדוסאן טוענים כי הקבינה כאן פותחה במיוחד עבור דגם זה, "עם המפעיל במרכז", מן הסתם. שטח השמשות גדול מבדגמים קודמים, וכך גם גודל ורוחב הדלת. צמצום רוחב הקורות המרכיבות את הקבינה נועד לאפשר שדה ראיה מיטבי ונטול הפרעות לכל כיוון. עם פתיחת הדלת נעה כל יחידת הג'וי-סטיק והמחוונים הצידה, על מנת לאפשר יציאה וכניסה נוחים. רצפת תא המפעיל מיועדת לשטיפה קלה ונוחה, וניתן להסירה לצורך ניקוי. גם הגישה אל המנוע ויתר המכלולים הדורשים תחזוקה זכתה לתשומת לב בשלב התכנון, עם הבטחה לנוחות גבוהה מאי פעם. יבואנית דוסאן לארץ היא חברת אמקול מאשדוד.