מחפרי יונדאי – הדור הבא

Hyundai HX300L

Hyundai HX300L

לאחר שחשפה את דור המעמיסים הבא שלה – סדרה HL העתידית – ממשיכה יונדאי הקוריאנית עם הליך רענון השורות ועדכון הדגמים, באמצעות השקת סנוניות ראשונות מדור המחפרים העתידי שלה. מדובר בחשיפת 6 גרסאות ראשונות של מחפרים המאוגדים תחת סדרה HX החדשה, והמוצעים בשלב ההשקה בגרסאות משקל שבין 22 ל-52 טון. מבין דברי ההודעה שיצאה את מחלקת העיתונות ביונדאי ניתן להבין כי הסדרה החדשה תתרחב עוד בעתיד הקרוב, ותכלול היצע רחב עוד יותר של גרסאות. סדרה HX מיועדת להחליף בהדרגה את סדרה R-LC העדכנית כאשר בשלב זה יונדאי לא מפרטת יתר המידה בכל הקשור למפרט טכני, ביצועים וכיו"ב; החשיפה המלאה של סדרת המחפרים החדשה מתוכננת להיערך במסגרת תערוכת Intermat 2015 בסוף אפריל בפריז. אז מה ידוע בשלב זה?

Hyundai HX300L

Hyundai HX300L

הדגמים החדשים שיושקו בפריז הם כדלקמן, כאשר שתי הספרות הראשונות במספר הדגם מציינות את משקל העבודה בטונות: יונדאי HX220 L, יונדאי HX260 L, יונדאי HX300 L, יונדאי HX330 L, יונדאי HX380 L ויונדאי HX520 L. עוד שינוי בשמות דגמי המחפרים של יונדאי מעתה מתייחס לאותיות הראשונות בשם הדגם, כאשר האותיות HX מתייחסות למחפר זחלי, בעוד שהאותיות HW תתייחסנה למחפר אופני. לא ברור אם גם ליין חדש של מחפרים אופניים יוצג בפריז באפריל.
המחפרים החדשים יצוידו במנועים חדשים ונקיים יותר ביחס ליחידות הכוח המניעות את דגמי המחפרים העכשוויים של היצרנית. למעט הדגם הגדול בהיצע – היונדאי HX520 L – יצוידו כל הבאגרים החדשים במנועי קאמינס מתקדמים, העומדים בתקני Tier 4 Final/4B. ביונדאי טוענים כי המנועים החדשים צורכים בממוצע 3-6% פחות דלק ביחס לדגמים המקבילים העדכניים (סדרה R-LC). הגדול בהיצע העתידי – המחפר HX520 L – יצויד במנוע סקאניה, העומד אף הוא בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר ומבטיח ירידה בצריכת הדלק, מבלי שביונדאי נוקבים בנתונים כלשהם. מעבר לכך לא נמסרו כל פרטים נוספים, כמו הספק, נפח, תצורת מנוע וכיו"ב.

Hyundai HX300L

Hyundai HX300L

ביונדאי שחררו עד כה רק כמה צילומים של גרסת ה-HX300 L, אך די בכך בכדי להבחין בשינוי העיצובי של הסדרה החדשה ביחס ליוצאת; הכנסת מנועים חדשים למרכב המחפרים מסדרה HX הוביל לשינוי במיקום פתחי האוורור, שגם גדלו באותה ההזדמנות, במטרה לשפר את צינון המנועים. שינויי זה הוביל בתורו לעיצוב חדש – הן בתצורה והן בגרפיקה – כך שבהחלט ניכר המראה החדש של מחפרי יונדאי, שככל הנראה יאפיין סדרות מחפרים מתוצרתה להבא. בדומה להפנמת ביקורות כפי שבאה לידי ביטוי בעיצוב החדש של סדרת המעמיסים העתידית של יונדאי, סדרה HL שהוזכרה למעלה, כך מדגישים עתה ביונדאי כי גם למחפרים מתוצרתה עיצוב מקורי, מאפיין וקל יותר לזיהוי. עוד חדשה היא מערכת התאורה ההיקפית, ששופרה בעיקר בשדה ובטווח הראייה לאחור. מעקי הבטיחות על מרכב המחפרים עוצבו ומוקמו מחדש, לטובת שיפור בבטיחות המפעיל ואנשי התחזוקה, כאשר במקביל מובטחת גישה נוחה יותר למסננים ונוחות רבה יותר בהוצאתם והכנסתם למקומם. תא המפעיל עוצב אף הוא מחדש בסדרת המחפרים החדשה, כאשר השמשה הקדמית הגדולה באופן משמעותי מהווה את סעיף השיפור העיקרי, כפי שמדגישים ביונדאי.

Hyundai HX300L

Hyundai HX300L

עוד הוחלפו דלת הכניסה, המתיימרת להציע כאן תפעול וכניסה ויציאה נוחים בהרבה, והעיצוב הארגונומי המתיימר להציע סביבת עבודה מרווחת ונוחה יותר – ביונדאי טוענים לתוספת שטח של כ-10% – לשהייה ממושכת ביחס למוכר כיום אצל מחפרי היצרנית הקוריאנית. עוד חדשה היא מערכת המיזוג ואולי החשוב מכל – מערכת המחוונים והג'וי-סטיק הוחלפו בחדשים לגמרי; בין השאר מבטיחים ביונדאי מסך מגע חדש בקוטר 8", הכולל גרפיקה משופרת לטובת קלות רבה יותר בקריאת הנתונים, שיפור ביכולות השליטה ותפעול הציוד באמצעות המסך החדש. המסך החדש שופר גם ביכולתו לתקשר עם טלפון סלולארי (בקרה, דיאגנוסטיקה) כמו גם עם מצלמות היקפיות, המשדרות אליו תמונות.
כאמור, החשיפה המלאה של דור המחפרים הבא של יונדאי צפויה להיערך במסגרת תערוכת Intermat 2015 באפריל, בפריז. מן הסתם ייחשפו אז כל הפרטים החסרים, כמו גם מועדי ויעדי שיווק ומכירה.