חדש מקטרפילר: M318F ו-M320F

Caterpillar M318F

Caterpillar M318F

קטרפילר משיקה צמד מחפרים אופניים חדש: M318F ו-M320F; למחפרים מנוע קטרפילר מדגם Cat C7.1 ACERT המציע בשניהם 169 כ"ס, ומשקל העבודה שלהם הוא 21.7 ו-23.2 טון בהתאמה. המנוע עומד בתקני Tier 4 Final וכולל מסנן חלקיקי דיזל, ממיר קטליטי סלקטיבי, מערכת הפחתה NOx ומערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה ובמסילה משותפת.

Caterpillar M320F

Caterpillar M320F

בקטרפילר מדגישים כי צמד המחפרים החדש מתבסס על קודמיו – ה-M318D וה-M320D בהתאמה – כאשר "התכונות הטובות ביותר שלהם השתמרו" ועברו לדגמים העדכניים, ובנוסף הוכנסה רשימת שיפורים ושדרוגים בהתבסס על היזון חוזר ותגובות מצד לקוחות. בקטרפילר מבטיחים כי צמד המחפרים האופניים החדש מהווים שעיפור מכל היבט ביחס לקודמיהם, עם דגש על עמידות, אמינות וירידה בהוצאות התפעול והתחזוקה.

Caterpillar M318F

Caterpillar M318F

מעבר לשימוש במנוע העדכני והמתקדם יותר, בוצעו גם שינויים במיקום, התקנת ותכנון בית המנוע; מעתה ניתן לגשת לכל המדדים הדורשים בדיקה או תחזוקה מגובה פני הקרקע, ובאופן קל ונוח מבעבר, מבטיחים אצל היצרנית. המערכת ההידראולית חדשה, וכך גם האלקטרוניקה המפקדת עליה. מהנדסי קטרפילר איחדו בקבוצות מרוכזות את החיווט החשמלי, הווסתים ההידראוליים ומערכות הבקרה האלקטרוניות באופן שניתן לגשת אליהם במרוכז, במקום אחד, לטובת קלות ומהירות התחזוקה השוטפת והטיפולים בשטח. אותו הדין גם לגבי המצננים, שמעתה מאפשרים גישה והוצאה לצורך ניקוי ממקום אחד.

Caterpillar M320F

Caterpillar M320F

המחפרים האופניים החדשים M318F ו-M320F מצוידים גם במערכת "נעילת" הכלי למקומו, כאשר מתבצעת חפירה. מדובר במערכת אוטומטית המופעלת בלחיצת כפתור הנועלת את הבלמים והתומכות והמשחררת אותם עם הלחיצה על דוושת התאוצה לנסיעה. בכך משתחרר המפעיל מהצורך לבצע מספר פעולות, מקטין את הסיכוי לטעות ומחיש את קצב העבודה. תא המפעיל עודכן בעיקר בבידוד, ועתה מדובר על רמת רעש בתוך התא של 71 דציבלים באזור ראש המפעיל. ברשימת התוספות מוצעות כף המתאזנת אוטומטית ביחס לפני הקרקע בכל גובה, מערכת מובנית נגד גניבה, דימום מנוע אוטומטי ועוד.
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים