עוד חיסכון במחפרים החדשים של CAT

מחפר קטרפילר 374F

מחפר קטרפילר 374F

קטרפילר החלה בשיווק צמד מחפרים חדשים ממשפחת F העדכנית שלה – 374F ו-390F – המתיימרים להציג סטנדרטים חדשים בכל הנוגע לשילוב בין הנדסת אנוש מעולה לבין מינימום עלויות תחזוקה, בראשן עלויות צריכת דלק. הדגמים החדשים מחליפים את דגמי סדרה D בטווחי משקל והספק דומים, כאשר ה-390F הופך להיות הגדול בהיצע המחפרים ההידראוליים של היצרנית. מדובר בצמד מחפרים כבד וחזק במשקלי עבודה של 70.1 עד 88.7 טון מינימאליים ו-75.2 עד 92.0 טון מקסימאליים בהתאמה. לקטרפילר 374F מנוע Cat C15 ACERT בנפח כ-15 ליטרים המייצר 479 כ"ס. לקטרפילר 390F מנוע Cat C18 ACERT בנפח כ-18 ליטר המייצר 532 כ"ס. שני המנועים עומדים בתקני Stage II האירופאיים ו-EPA Tier 2 האמריקאיים. היצרנית טוענת כי בהשוואה למנועים העומדים בתקני Stage IIIA מציעים המנועים בשני המחפרים הכבדים החדשים חיסכון של כ-5% בצריכת הדלק, בממוצע, במקביל לעלייה בהספק ובביצועים.
מחפר קטרפילר 374F

מחפר קטרפילר 374F

אחת הדרכים להגיע לצריכת הדלק המופחתת, מסבירים בקטרפילר, היא באמצעות האפשרות לבחור בשני מצבי עבודה מצד המפעיל – standard או economy – שעיקר ההבדל ביניהם הוא בגובה הסל"ד השונה בין שני המצבים, בהתאם לעומס העבודה ולרמת ההספק הנדרשת. בנוסף מוצעות כסטנדרט מערכת דימום מנוע אוטומטית, מערכת אוטומטית להעלאת סל"ד המנוע נקודתית, בהתאם לעומס על הכלי ועוד. בקטרפילר טוענים שמערכות אלא לא רק תורמות לירידה בצריכת הדלק אלא גם מעריכות את הזמן בין הטיפולים.
מחפר קטרפילר 390F

מחפר קטרפילר 390F


המערכת ההידראולית בשני המחפרים החדשים תוכננה אף היא מחדש, כאשר בראש החדשות כאן תכנון צנרת שונה – במטרה לקצר עד כמה שניתן את המרחק שהנוזל ההידראולי עובר בזמן העבודה, מה שאמור למזער את איבודי הכוח והלחץ תוך כדי עבודה. ב-374F מותקנות שתי משאבות הידראוליות בספיקה מרבית של 448 ליטר/דקה כ"א, בעוד שב-390F מוצעות שתי משאבות עם תפוקה של 476 ליטר/דקה כ"א.

קטרפילר 374F:

עוד חדשה בצמד המחפרים 374F ו-390F היא מערכת בקרת זרימה הידראולית אדפטיבית (ACS) המפקחת באופן אלקטרוני על עוצמת הזרימה של הנוזל ההידראולי בצנרת והתאמתו המדויקת לנדרש, תוך ניתור מתמיד של העומס על הכף במקביל לפקודות היד של המפעיל על הג'וי-סטיק. מערכת זו אחראית – על פי קטרפילר – במקביל הן לחיסכון נוסף בצריכת הדלק, הודות לייעול העבודה, והן לפעולה מדויקת יותר של הכלי ולתגובה מיידית וזריזה יותר לפקודות ידי המפעיל.
הדגמים החדשים מוצעים עם מגוון מערכות זרועות לבחירה, המאפשרים עומק חפירה מרבי של עד 9.65 מ' ב-374F ועד 11.8 מ' ב-390F עם כפות סטנדרטיות בנפח 3.8 ועד 6.0 מ"ק. בקטרפילר טוענים כי ה'בום' חוזק באמצעות הוספת לוחות פלדה מחוזקת בנקודות הקריטיות שבהן מופעל רוב העומס, במטרה להציע עמידות גבוהה תחת עומס קיצוני גם לאורך זמן.

קטרפילר 390F:

תא המפעיל תוכנן עבור סדרה F של מחפרוני היצרנית, ומתהדר בשטח שמשות גדול מאי פעם אצל קטרפילר וארגונומיות מעולה עבור המפעיל, מה שמבטיח נוחות בעבודה גם לאורך שעות ארוכות, מבטיחים אנשי CAT. עיקר הדגשים מתייחסים לרמת איטום בפני רעש ואבק גבוהה מאי פעם כאשר בקטרפילר טוענים לירידה של כ-3 דציבלים ברעש באזור ראש המפעיל בשעת העבודה, ביחס לדגמים קודמים מסדרה D. מסך חדש וגדול יותר מתיימר להציג תמונה ברזולוציה גבוהה יותר, באיכות טובה מאי פעם ועם קלות רבה יותר בניווט ובשיטוט במערכת. בין היתר משדרת מצלמת רוורס חדשה ובאיכות גבוהה יותר את הנעשה מאחור אל המסך, על פי דרישה. עוד מציינים בקטרפילר מערכת מיזוג חדשה עם מסננים יעילים מבעבר ויחידת מושב הכוללת לצד אינספור יכולות כיוון ושיכוך גם חימום וקירור פנימיים.
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים