מחפר 25 טון חדש וקשוח מ-CAT

CAT 323F L excavator

CAT 323F L excavator


קטרפילר החלה בשיווק מחפר Heavy Duty חדש בשם 323F L ES (ה-ES משמעם Extreme Service). היצרנית מגדירה דגם זה ככלי עבודה לתנאי קיצון, תוך צריכת מינימום דלק ועלות תחזוקה מינימאלית. בקטרפילר טוענים כי דגם זה (שנחשף לראשונה בפני דילרים במרץ השנה) מציע תוספת יכולות הרמה וכוח חפירה של 20% ביחס למחפרי 20-25 טון מקבילים והנו בעל יכולות עבודה עם ציוד רתום כבדת משמעותית מדגמים דומים קודמים של היצרנית. את ההסבר לכך תולים אצל קטרפילר בזרוע המאסיבית והקשיחה במיוחד ובמבנה החזק והכבד של בסיס הדחפור, יחד עם מערכות ההינע וההידראוליקה רבות העוצמה.
CAT 323F L excavator

CAT 323F L excavator


כמנוע משרת כאן מנוע קטרפילר C7.1 המייצר 156 כ"ס העומד בתקני EPA האמריקאיים המצוייד בין השאר במסנני חלקיקי דיזל שאינם דורשים תחזוקה ובמערכת בקרת סל"ד המנוע ביחס לעומס, בכדי לחסוך בצריכת הדלק. בין היתר מכבה המערכת באופן אוטומטי את פעולת המנוע אם הסל"ד נותר בסרק לאחר פרק זמן אותו ניתן לכוון מראש. עוד מוצע מצב 'ECO' באמצעותו ניתן להוריד למינימום את סל"ד המנוע בהתאם לאופי העבודה והעומס. המנוע פועל גם על ביו-דיזל עד לתמהיל B20.
המערכת ההידראולית החדשה כאן תוכננה לספק לחץ נדרש ללא קשר לסל"ד המנוע בכל רגע נתון והיא מתיימרת להציע 0 נפילות לחץ. עוד מוצעות במחפר החדש מערכות בקרת עומק חפירה, עומס, בקרת שיפוע ועוד.
משקל העבודה של המחפר קטרפילר 323F L ES הוא 26 טון, עומק החפירה המרבי עומד על 6.72 מ', מהירות הנסיעה המרבית היא 5.6 קמ"ש וטווח ההגעה המרבי של הכף הוא 9.86 מ'. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים