גודייר דורסיל: 367 חורים – ועדיין עם אוויר

גודייר דורסיל

גודייר דורסיל

יצרנית הצמיגים האמריקאית גודייר ניצלה את הבמה שניתנה לה במסגרת תערוכת רכב כבד בארה"ב להזכיר לכולם טכנולוגיה פורצת דרך אותה היא מציעה בחלק מצמיגיה. מדובר בשיטת איטום והתמודדות עם נקבים בצמיג הנקראת דורסיל (DuraSeal) אשר לטענת אנשי יצרנית הצמיגים הגיעה עתה לשלב של יעילות גבוהה ואמינות שבהחלט יכולה להוביל למהפך בגישה לטיפול בתקרים ובריחת אוויר מצמיגים – בעיה חמורה במיוחד כאשר מדובר ברכב כבד. אנשי גודייר העמידו מעל בימה צמיג רחב לנגררים מדגם G394 SST wide-base שהדופן הפנימית שלו צופתה בדורסיל – חומר דמוי ג'ל צהוב הנכנס מיד לכל חור שנוצר בצמיג וסותם אותו באופן יעיל. הדורסיל נועד לסתום יותר מחור אחד וכפי שהניסוי הוכיח – הרבה יותר… לא פחות מ-367 פעמים נוקב הצמיג מבלי שאיבד מלחץ האוויר שבו, ללא ספק הישג חסר תקדים. הדורסיל מסוגל לסתום לחלוטין נקבים בקוטר של עד רבע אינץ' (למעלה משישה מ"מ) וכאמור – גם יותר מנקב אחד.
צמיג גודייר G394 SST wide-base

צמיג גודייר G394 SST wide-base


בגודייר עובדים על טכנולוגיית הדורסיל מאז תחילת שנות ה-2000 כאשר ניסויים ראשונים נחשפו לציבור ב-2005. עיקר הפיתוח מתמקד בחומר עצמו – שהנו פטנט רשום של גודייר – כאשר השוק אליו פונה החברה הוא עצום ורב, וכולל בראש ובראשונה את השוק הרכב הכבד, שם כל עיכוב בשל תקר משמעו איבוד כסף וזמן. החברה מציעה כיום את טכנולוגיית הדורסיל באי-אלו צמיגים למשאיות ולנגררים, עם תוכניות להתרחב בעתיד לסוגי צמיג נוספים.