דויץ משתלטת על מנועי רולס-רויס

דויץ הגרמנייה רוכשת בלעדיות על שיווק ומתן שירות למנועי רולס-רויס (דיימלר ו-MTU) המיועדים לציוד כבד ולמיכון חקלאי

יצרניות המנועים הגרמניות דויץ (Deutz AG) ורולס-רויס (Rolls-Royce Power Systems AG, ממוקמת בגרמניה, כיום בבעלות Rolls-Royce Holdings הבריטית) מודיעות על הסכם שיתוף פעולה שפרטיו הכספיים לא פורסמו; במסגרת ההסכם דויץ רוכשת את מערך ההפצה, המכירות והשירות של מנועים מרולס-רויס, ותשווק ותעניק שירותים באופן בלעדי למנועי רולס-רויס המשווקים למגזרי הציוד הכבד והמיכון החקלאי, קרי – ליצרניות השונות כמו גם ללקוחות. מדובר במנועי דיזל בנפחים שבין 5.0-16.0 ליטר המציעים עד קרוב ל-650 כ"ס שפותחו על ידי דימלר (בהן הסדרות OM900 ו-OM460) ו-MTU (הסדרות 1000-1500) במסגרת בעלויות ושיתופי פעולה קודמים, והמשרתים במגוון רחב של כלים. העסקה כוללת בין היתר העברת כל סמכויות השירות ואספקת החלפים למנועים אלו מכאן והלאה.

יו"ר דויץ, סבסטיאן שולטה, אומר בהקשר לעסקה כי "העסקה עם רולס-רויס תאפשר לדויץ פיתוח מואץ, יעיל ואיכותי יותר של מנועי דיזל למגזרים הרלוונטיים ובכך להגדיל את נתח השוק שלנו בתחום זה". אמירה החושפת שהעסקה כוללת ככל הנראה גם רכישת זכויות ייצור ופטנטים מרולס-רויס, וכי תחום מנועי הבעירה הפנימית אצל דויץ רחוק מסיום.

הערכות בשוק מדברות על עסקה בהיקפים של מאות מיליוני יורו בשלב המיידי, עם צפי להשלמת כל פרטי העסקה באמצע 2024. בדויץ מעריכים כי העסקה תגדיל את מחזור מכירות החברה בכ-300 מיליון יורו בשנה. רולס-רויס תשקיע את עיקר מאמיצי הפיתוח והשיווק שלה מעתה במנועים גדולים יותר, קרי – מעל 650 כ"ס, ובשיפור, שכלול וייעול מערך הפיתוח והייצור במפעליה.