מכבש חשמלי חדש ל-HAMM

באביב הקרוב תחל יצרנית המכבשים הגרמנייה לשווק מכבשים שקטים וללא פליטת מזהמים על טהרת החשמל

יצרנית ציוד הכבישה הגרמנייה HAMM משיקה צמד מכבשים גליליים ממונעים טנדם חשמליים דומים. הראשון הוא ה-HAMM HD 12e VO – מכבש עם תופי מתכת מלפנים ומאחור, והשני הוא ה-HD 12e OT – מכבש המשלב תוף מתכת מלפנים וצמיגי גומי מאחור. ביצועי ונתוני הכבישה זהים, על פי הצהרות היצרנית, לאלו של דגמי הדיזל המקבילים (HD 12). גם התפעול נותר זהה, כך שאין צורך בהכשרה מיוחדת בכדי לעבוד עם הציוד החשמלי החדש. מדובר במכבשים המונעים בחשמל הראשונים המושקים על ידי HAMM, והם מהווים מעכשיו חלק מן ההיצע הסטנדרטי של החברה – בשלב ראשון בשווקי אירופה. כלים חדשים אלו מציעים משקל עבודה של 2.7 טון, בקירוב.

אנשי היצרנית מדגישים כי מדובר בכלים המהווים מהפיכה בתחום, הן בשל אפס פליטת המזהמים שלהם והן בשל רמות הרעש הנמוכות משמעותית מהמוכר אצל מכבשים דומים. בשל כך ניתן לעבוד עם מכבשים אלו בנוחות רבה יותר בקרבת מגורים או בשעות מנוחה.

למכבשים סוללות Li-ion בקיבולת של 23.4 קילו-ואט/שעה המשודכות למערכת 48 וולט. ניתן להטעין את הסוללות באמצעות מטען מהיר או מטען סטנדרטי המאפשרים טעינה מלאה (ממצב מרוקן לגמרי) תוך 4 או 7.5 שעות, בהתאמה. הסוללות מתוכננות לתפקד בטמפרטורות של עד 45 מעלות צלסיוס ומבטיחות אספקת חשמל ליום עבודה שלם.

מסירות ראשונות ללקוחות מתוכננות לאביב 2023. מכבשי HAMM מיובאים לארץ על ידי חברת צ.ל.ע מעמק חפר