JCB 3CX חדש ל-2021

למרות עיצוב דומה, מהווה ה-3CX המעודכן כלי חדש לגמרי – משופר, יעיל וחסכוני יותר ונוח יותר למפעיל. הנה הפרטים

JCB 3CX

לקראת שנת הדגם 2021, משיקה ג'י.סי.בי (JCB) הבריטית את הדור הבא של המחפרון המצליח בעולם – ה-JCB 3CX. על פניו קשה להבחין בהבדלים מהותיים, אך מתחת לעיצוב המוכר מסתתרים לא מעט חידושים ועדכונים שמטרתם להותיר את המחפרון הפופולרי בקדמת ההיצע בתחום.

JCB השיקה את ה-3CX ב-1980 ומאז הפך המחפרון הצהוב לשם נרדף למחפרונים באשר הם, ולנמכר מסוגו בעולם. מעת לעת הכלים התעדכנו, שודרגו ושופרו והתווספו אי אלו גרסאות מיוחדות ואינספור כלים וציוד ייעודי לחיבור לצורך עבודה.

JCB 3CX

השינוי המהותי ביותר הוא במנוע החדש; מנוע 3.0 ליטר מודרני ומתקדם מחליף את מנוע ה-4.4 ליטר הוותיק, ומן הסתם הוא עומד בתקני EU שלב 5 העדכניים ביותר. למרות הירידה בנפח ובממדים מבטיח המנוע החדש תוספת חשובה של 10% במומנט (לכדי כ-45 קג"מ) וירידה, במקביל, של 7% בממוצע בצריכת הדלק. על פי JCB מגיע המנוע החדש לביצועיו ולעמידה בתקנים העדכניים בין השאר הודות לשימוש במאיץ חלקיקי דיזל (DOC) ובמסנן חלקיקי דיזל (DPF) המציע אורך חיים של 8,000 שע"מ.

הקבינה מוגדרת כמעודכנת ומחודשת לאחר שעברה טיפול ועדכון יסודיים, במטרה להציע עוד נוחות, קלות בתפעול ותנאי עבודה משופרים עבור המפיל. הכיסא חדש לגמרי וכך גם יחידת גלגל ההגה. זה האחרון מתיימר להציע שדה ראייה נקי וברור יותר לכיוון לוח המחוונים החדש אף הוא (7"). לוח המחוונים גדול ואיכותי מבעבר ומתאפיין בגרפיקה חדשה המבטיחה מסך ברור, חד וקריא מבעבר. בין היתר ניתן לתפעל את הרדיו, הטלפון ומערכות הדיאגנוסטיקה דרך המסך החדש. עוד מצויין כי כל אמצעי התפעול, הבקרה והשליטה עוצבו ומוקמו מחדש, להבטיח שיפור בנוחות ההפעלה עבור המפעיל.

בסעיף הבטיחות מציינים ב-JCB תוספת תאורת LED, בין היתר במדרגות העולות לקבינה וסידור מחדש של התאורה ההיקפית הקבועה בגג הקבינה, עם הבטחה לשיפור ביכולת הארת סביבת העבודה בחשיכה, ותאורה נוספת על סביבת המדרגות ודלת הכניסה לקבינה.

JCB 3CX

בדגמי ה-CX3 החדשים מוצעת מערכת בקרת נסיעה אוטומטית המעדכנת את מנגנון העברת הכוח בעת נסיעה מנהלתית על כביש, במטרה להוריד את הסל"ד בתנאים אלו, תנאים בהם לרוב לא נדרש מלוא כוח המנוע – וזאת כמובן בכדי לחסוך בצריכת הדלק. מערכת ה- Auto 2WDהמעודכנת נועדה בעיקר בכדי לחסוך בבלאי הצמיגים ובצריכת הדלק; עיקרה מעבר אוטומטי מהינע כפול להינע אחורי בלבד כאשר מנגנון זיהוי החלקות הגלגלים מזהה שאין צורך בהינע לכל הגלגלים, דוגמת נסיעה ללא קשיי עבירות כמו על כביש סלול.

עוד חדשות מתייחסות להוספת מערכת פילוס אוטומטית (auto-levelling) המוצעת כאבזור סטנדרטי, מערכת דימום אוטומטי בה ניתן לכוון את הזמן החולף מהנגיעה האחרונה בדוושת התאוצה עד לכיבוי המנוע ומערכת המזהה אוטומטית לאיזה כיוון פונה הכיסא, ומעדכנת את הפונקציות לתפעול בהתאם. גם מערכות אלו מוצעות כסטנדרט. עיקרון פעולת המערכת הוא ניתוק אוטומטי של ההינע הקדמי החל ממהירות נסיעה מסוימת – מהירות אותה יכול המפעיל לקבוע מתוך הקבינה, כראות עיניו.

ב-JCB טוענים כי סך העדכונים והשיפורים בדגמי 2021 של המחפרון CX3 הופכים כלי מצליח זה ליעיל, חסכוני ומשתלם יותר. יבואנית ג'י.סי.בי לארץ היא חברת קומסקו.

JCB 3CX