דור מחפרונים חדש לקומטסו

קומטסו-אירופה חושפת נציג ראשון לדור המחפרים הבא שלה. הנה הפרטים שכבר פורסמו

קומטסו WB97S-8

קומטסו היפנית משיקה באירופה את המחפרון WB97S-8 – הנציג הראשון של דור המחפרונים הבא של היצרנית, מחליפו של הקומטסו WB97S הוותיק. בכוונת היצרנית לעדכן את כלל יתר מחפרוניה במהלך העת הקרובה, ככל הנראה עוד במהלך המחצית הראשונה של שנה זו (2020). הדגם הנבחר הוא המורכב, הייחודי והיקר ביותר בהיצע – מחפרון עם היגוי כפול וארבעה גלגלים זהים בגודלם; זו גרסה המקובלת פחות על הלקוח הישראלי, המעדיף את התצורה הקונבנציונלית למחפרון, קרי: גלגלים גדולים יותר מאחור והיגוי קדמי סטנדרטי.

עיקר החדשות מתייחסות לשדרוג כל מערכות ההפעלה וההינע – מהמנוע ועד למערכות החשמל וההידראוליקה, תוך הבטחה לעלייה בתפוקה במקביל לירידה בהוצאות הדלק, הטיפולים והתחזוקה. במילים אחרות: "יותר (ביצועים, יכולות) בפחות (עלות, זמן)". המנוע מעודכן לעמידה בתקני פליטת המזהמים EU שלב 4 ואחד השינויים בו הוא הוספת מצמד ויסקוזי למניפת האוורור שאמור לתרום תרומה משמעותית לירידה המובטח ברעש המנוע. הספק המנוע עלה במעט – מ-99.2 עד כה ל-102.4 כ"ס עתה, כאשר צריכת הדלק, כאמור, מתיימרת להיות נמוכה יותר, למרות שבקומטסו לא מסרו נתונים רשמיים כלשהם בנושא זה. מעבר לשדרוג המערכות השונות עברו רוב המכלולים החדשים עיצוב מחדש, בעיקר במטרה לשמר את הכלי כחבילה קומפקטית יחסית, לאפשר גישה נוחה לכל מה שדורש טיפול ובדיקה ולשפר עוד יותר את שדה הראייה סביב עבור המפעיל. כך, בין היתר, עוצבו המצנן ('ראדיאטור'), מניפת המצנן, חופת המנוע, צינור האגזוז ועוד מחדש.

קומטסו WB97S-8

הקבינה טופלה באופן יסודי והיא מתיימרת להציע בדגם החדש בידוד טוב יותר בפני וויברציות ורעשים. מסך מגע (LCD) חדש מחליף את התצוגה הקודמת – רוחבו 7" והוא כולל תצוגה חדשה, נוחה, ידידותית למשתמש ויעילה יותר על פי דובר החברה – בעיקר סביב נושאי התחזוקה ואיתור התקלות.

המערכת ההידראולית כוילה מחדש ושופרה במטרה להציע פעולות מהירות יותר, מדויקות יותר ומשוככות בכל נקודת שינוי כיוון (למניעת 'מכות' וזעזועים).

כאמור, במהלך החודשים הקרובים צפויה קומטסו להציג את יתר המחפרונים מתוצרתה במהדורות חדשות ומעודכנות, בכלל זה הדגמים המיובאים והמשווקים גם בישראל. קומטסו מיוצגת בארץ על ידי חברת ניו פלדמן מחיפה