שיפור הענקים הכתומים

היטאצ'י משיקה את דור מחפרי המכרות הבא שלה עם הבטחה לחיסכון משמעותי בצריכת הדלק

היטאצ'י מרעננת את מחפרי המכרות האולטרא-כבדים מתוצרתה לקראת 2017 עם דגש עיקרי להורדת עלויות התחזוקה והתפעול, ובראשם – צריכת הדלק. מדובר במחפרים EX2600-6 (משקל עבודה של 256-258 טון) ו-EX5600-6 (משקל עבודה 541-553 טון) ששמם עודכן ל-EX2600-7 ו-EX5600-7, בהתאמה.

היטאצ'י EX2600-7 מוצע עם שני מנועים לבחירה, שניהם לאחר רענון ועדכון המבטיחים שיפור משמעותי בצריכת הדלק עם הבטחה לירידה של עד 8-10% ביחס לדגמי סדרה 6: הראשון הוא קאמינס עם 1,500 כ"ס והשני הוא MTU עם 1,542 כ"ס. כלי זה מסוגל להניף עד 17 מ"ק בכף בכל מהלך. המחפר הכבד יותר, ה-EX5600-7, מוצע אף הוא עם שני מנועים לבחירה, רק שבמקרה זה מדובר על זוג מנועים המשרת את הכלי: שני מנועי קאמינס עם 1,520 כ"ס כל אחד, או שני מנועי MTU עם 1,563 כ"ס, כל אחד. כל המנועים עומדים בתקני Tier 4f.

שני המנועים קיבלו מערכת ניהול ממוחשבת חדשה המבטיחה לא רק לצמצם משמעותית את צריכת הדלק, כאמור, אלא גם להעלות את המומנט המרבי הזמין בכל טווח העבודה, להגדיל את מרווחי הטיפולים השונים ולפשטם. על פי היטאצ'י יציעו צמד המחפרים המחודשים ביצועים דומים למוכר מקודמיהם, אך ביעילות גבוהה יותר וכאמור – תוך עליות נמוכות יותר.

תרומה נוספת לירידה בעלויות התפעול והתחזוקה של המחפרים הכבדים מגיעה מהמערכת ההידראולית המחודשת והמשופרת אף היא, המבטיחה פעולות מהירות יותר תוך ניצולת גבוהה יותר של הספק המנוע בכל פעולה. כפועל יוצא קוצרו מהלכי העבודה ובכך עלתה התפוקה ליחידת זמן עבודה. המשאבות ההידראוליות הן חדשות וכך גם מערכות הבקרה והשליטה האלקטרוניות שלהן. מנגנון קירור המערכת ההידראולית חדש אף הוא בשני הכלים, ומבטיח יעילות גבוהה מבעבר ובסל"ד נמוך יותר, בין היתר הודות למניפות קירור חדשות וחיישני טמפרטורה מתקדמים יותר.

עוד חדשה במערכת ההידראולית היא בקרת זרימה הידראולית, המבטיחה בסופו של תהליך פעולות חלקות ומדוייקות יותר, עם מנגנון שיכוך רגיש יותר המאפשר עבודה נטולת מכות ועומסים פתאומיים בשל שינויי כיוון או עצירה מהלכי הבוכנות. שיפור זה אמור להבטיח לא רק איכות ונוחות עבודה משופרות עבור המפעיל, אלא גם ירידת עומס על המערכות המכאניות של הכלים.

מחפרי המכרות הכבדים החדשים מיוצרים במפעל היטאצ'י ביפן ומוצעים בעיקר בשווקי אמריקה – מקנדה ועד ברזיל. היטאצ'י מודיעה כי בהמשך השנה (2020) יורחב רענון המחפרים הכבדים שלה לדגמים נוספים, במטרה 'ליישר קו' עם עדכוני הטכנולוגיה, האלקטרוניקה והמחשוב העדכניים.