מחפר 80 טון חדש לדוסאן (וידאו)

Doosan DX800LC-5B

Doosan DX800LC-5B

דוסאן הקוריאנית משיקה מחפר 80 טון חדש; מדובר בסגמנט שלדוסאן לא היה מתחרה בו בשווקי המערב בשנים האחרונות מאחר ומחפר במשקל זה הוצע רק בשווקי דרום אמריקה ואסיה. המחפר החדש – דוסאן DX800LC-5B – מהווה אם כן את המחפר הגדול בהיצע דוסאן כיום, ובמקביל מחליף את הדגם הגדול ביותר עד כה של היצרנית – דוסאן DX700LC הקל בכ-10 טון, עם הבטחה לביצועים טובים יותר, במקביל לירידה משמעותית בעלויות התחזוקה וצריכת הדלק, ושיפור בהנדסת האנוש ובנוחות.

דוסאן DX800LC-5B מיועד למשימות Heavy Duty במכרות, מחצבות כמו גם בעבודות תשתית ו/או בנייה בהיקף גדול. הסימון LC – Long Carriage – מלמד כי מדובר בכלי בעל גוף ארוך היושב על מערכת זחלים רחבה ביחס למקובל בקטגוריית משקל זו, וזאת במטרה להעניק למחפר יציבות מרבית בהתמודדותו עם משקלים גבוהים וכוחות משמעותיים, בעיקר במשימות חפירה והעמסה הדורשות מומנט גבוה. בשל צורך זה מודגש השימוש במכלולים מאסיביים ועמידים במיוחד, בתוך כך המיסבים, קורות ולוחות הפלדה, הצנרת ההידראולית, המיגונים ועוד, אשר כולם מתיימרים להציע עמידות גבוהה בתנאי קיצון ולאורך זמן, בשחיקה.

המנוע הוא מתוצרת פרקינס, עם 481 כ"ס ממספק כוחו בין השאר לשתי משאבות הידראוליות מאסיביות המציעות כל אחת ספיקה של למעלה מ-500 ליטר/דקה. מערכות בקרה ושליטה אלקטרוניות מתיימרות להפוך את פעולת המנוע לאידיאלית בכל מצב, בכך שתמיד הוא ישאף לפעול בסל"ד הנמוך ביותר האפשרי. גם המערכת ההידראולית מפוקחת וכוללת בקרות עומס ומשקל, הורדת עוצמת הספיקה כאשר אין צורך בכל הפוטנציאל, בקרת לחץ אלקטרונית ועוד.
יבואנית דוסאן לארץ היא חברת אמקול.

דוסאן DX800LC-5B בהשוואה למתחרים: