עוד דיוק ויעילות מהיטאצ'י


היטאצ'י מודיעה כי מעתה תוצע עברו המחפרים מתוצרתה מערכת פילוס ויישור אוטומטית בשם Grade Guidance. המערכת פותחה בשיתוף המומחית בתחום – חברת Topcon – במיוחד עבור מחפרים מתוצרת היטאצ'י, והיא מתיימרת להציע את המילה האחרונה בתחום. המערכת מתבססת בין היתר על GPS וגרפיקה המעבירה תמונה ברורה של מצב העבודה אל מול פני המפעיל.
מערכת ה-Grade Guidance מאפשרת מגוון פעולות, בקרות ושליטה בכל שלבי ומצבי החפירה או למעשה – כל פעולה המבוצעת עם הזרוע. היא מאפשר קביעת עומק וקו אופקי מדויק של החפירה, פילוס שטח נתון באופן אוטומטי, חזרה אוטומטית לתחילת מהלך הפעולה, עדכון בזיכרון של פעולות, כיול וכיוון ועוד. מבחינת היטאצ'י מדובר במערכת המציעה למפעיל תפוקה גבוהה יותר, שכן העבודה במתבצעת מדויקת יותר, דורשת פחות מחזורים ומהירה יותר בשל היעדר הצורך בכיוון או דיוק אנושיים בכל פעם מחדש, או בכל פעולה.

כדוגמא ליכולות המערכת מציינים בהיטאצ'י חפירה לעומק, שניתנם לביצוע עם מערכת ה-Grade Guidance בדיוק מרבי, לאחר קביעת הנתונים באמצעות מסך המגע הגדול המהווה חלק מהמערכת. המערכת מאפשרת חפירה בדיוק לעומק הנדרש, תוך הצגת ביצועי החפירה על המסך בקבינה, ומעקב מדויק של המפעיל אחר ביצוע הפעולה. דיוק המערכת חוסך הנחייה או הכוונה של אדם נוסף, כמו גם בדיקת הביצוע, עומק החפירה, מיקומה או גודלה על ידי המפעיל, שיכול במקרה זה להישאר בעמדתו, ולהמשיך הלאה בעבודה.
דוגמא נוספת הממחישה את חשיבות מערכת הנחייה המתקדמת היא ביכולת להכניס למחשב שלה נתונים של צנרת, כבלים, בורות, יסודות או כל מכשול ואובייקט אחר הדורש משנה זהירות בעבודה בסביבתו. הכנסת הנתון למערכת תגרום לה להימנע מפגיעה באובייקט, עקיפתו ועצירת פעולת הכף במרחק בטוח ממנו. כך יכול המפעיל לא רק לעבוד תוך מזעור נזקים כתוצאה מתקלות, אלא פשוט לעבוד מהר יותר וברצף, ללא חשש פגיעה או תקלה.
בשלב ראשון מוצעת המערכת עבור המחפרים היטאצ'י ZX210-6, היטאצ'י ZX210LC-6 והיטאצ'י ZX350LC-6. בשלב הבא – ככל הנראה עוד במהלך שנה זו (2019) יורחב היצע מערכת ה- Grade Guidanceלכל המחפרים מהדור החדש של היטאצ'י (Zaxis-6/Dash-6).

בהיטאצ'י מציינים כי כל המחפרים המעודכנים מתוצרתה מאפשרים התקנת מערכות דומות המוצעות על ידי יצרניות נוספות, כאבזור נוסף להתקנה לאחר רכישת הכלי. המערכת המתוארת כאן היא כאמור פרי פיתוח במיוחד עבור הבאגרים של היטאצ'י, והיא מוצעת כתוספת להתקנה לאחר הרכישה או כבר מותקנת על כלי חדש, לאחר שהלקוח הזמין אותה – בתוספת תשלום. יבואנית היטאצ'י לארץ היא חברת צ.מ.ד