Crown: רענון מלגזות ה-2.0-3.5 טון


יצרנית המלגזות האמריקאית קראון (Crown) מרעננת את סדרות המלגזות הוותיקות שלה C-G ו-C-D – מלגזות עם מנועי דיזל או גז נוזלי בטווחי הרמה של 2.0-3.5 טון. מעתה תיקראנה סדרות המלגזות C-D 7 ו-C-G 7, במקום C-D Pro 5 ו-C-G Pro 5, בהתאמה עד כה. בקראון מבטיחים כי הרענון והשיפור כולל את כל מכלולי ואמצעי התפעול של המלגזה , עם דגש על הנדסת אנוש ותפעול, העלאת רמות הבטיחות – הן למפעיל והן לסובבים את המלגזה והורדת עלויות התפעול והתחזוקה.
כמקובל בימינו, גם קראון מצהירה כי רוב השיפורים נובעים מהערות, בקשות ומניסיון לקוחותיה עם דגמי הסדרות היוצאות. בין היתר עוצבה מחדש המשקולת האחורית, במטרה להציע שדה ראיה טוב יותר לאחור, ובמקביל לאפשר זרימת אוויר נקי יעילה יותר לסביבת המנוע. סביבת המפעיל תוכננה אף היא מחדש, עם הבטחה לשיפורים בנוחות, בתפעול ובהנדסת האנוש; כך למשל מוצע לוח מחוונים גדול חדש המתיימר להיות קריא וברור יותר, עיצוב מחדש של מתגים ומנופים, יחידת גלגל הגה חדשה, מושב משודרג ועוד.
המנועים בסדרות אלו מגיעים מיאנמר – 3.3 ליטר המציע 60 כ"ס ו-18.5 קג"מ מרביים בגרסת הדיזל, ומיצובישי – עם כ-67 כ"ס ו-18.7 קג"מ בגרסת הגז הנוזלי. זו האחרונה משיגה את מירב המומנט ב-2,000 סל"ד, לעומת ההגעה למירב המומנט בגרסת הדיזל, המתרחשת כבר ב-1,600 סל"ד. כל הגרסאות עומדות בתקני פליטת המזהמים שלב 3A האירופאי ו-Tier 4 האמריקאי.
עוד חדשה היא מערכת הקירור המבטיחה לספק קירור טוב מבעבר, בין היתר הודות לעיצוב מחדש של יחידת המשקולות האחורית, כאמור, מה שמהווה יתרון ביחס לסדרות הקודמות בעיקר עבור שווקים בארצות חמות. גם מערכת הסינון חדשה, והיא כוללת מעתה מסננים כפולים שמסננים טוב מבעבר את האוויר הנכנס למנוע ובמקביל עוצבו מחדש לטובת גישה נוחה יותר לטיפול, תיקון וניקוי.
מה שלא שונה הן מערכות הבלמים (דיסקים טבולים בשמן), העברת הכוח באמצעות תיבת PowerShift, חיבור התורן לשלדה ועוד.
יבואנית קראון לארץ היא חברת ראם-אפ.