מנוף Grove GMK4090

ביצועיסט קומפקטי מ-Grove

מנוף Grove GMK4090

מנוף Grove GMK4090

מומחית המנופים הניידים האמריקאית Grove משיקה מנוף חדש לכל שטח בשם GMK4090, מחליף למנוף הוותיק היוצא משירות –Grove GMK4080-1. למנוף החדש יכולת נשיאה כוללת של 90 טון, ובכך – על-פי Grove – הוא מציע את יכולת הנשיאה הטובה בקטגוריה. תכונה זו, יחד עם הממדים הקומפקטיים של המנוף, מייעדים דגם חדש זה לעבודות בהם הסביבה צפופה וקשה לתמרון, ועדיין יש צורך במנוף בעל יכולות הרמה גבוהות. שוק זה – של מנופים ניידים קומפקטיים, אך עדיין בעלי ביצועי הרמה גבוהים, הוא הסגמנט הצומח הכי מהר בתחום.
הדגם החדש מתיימר להציע שיפורים בכל היבט ביחס לקודמו, בעיקר בכל הקשור להנדסת האנוש והנוחות עבור המפעיל, כמו גם עלויות תחזוקה וצריכת דלק משופרות. ל-GMK4090 מערכת ייצוב (הכוללת את התומכות) מתקדמת המפוקחת באמצעות מערכת MAXbase עדכנית, פרי פיתוח החברה, הכוללת בין היתר בקרות עומס, איזון, חישובי משקלים עבור תנועות עתידיות ועוד – באופן ממוחשב ואוטומטי, ללא התערבות המפעיל.
Grove GMK4090 מצויד במערכות הינע של מרצדס: המנוע מציע 437 כ"ס והעברת הכוח נעשית באמצעות תיבת 16+2 של מרצדס. לטובת יכולת תנועה ועבירות גם בשטח קשה מוצעות מערכות לנעילה רוחבית מלאה של כל הדיפרנציאלים.
אנשי היצרנית טוענים כי בתכנון ופיתוח ה-GMK4090 החדש הם הצליחו לשמר פחות או יותר את הממדים הקומפקטיים של קודמו, ה-GMK4080-1, אך במקביל להציע עבורו כושר הרמה גבוה יותר – תוך שימוש בפחות משקולות, בעיקר בשל תכנון שלדה, מרכז כובד ומיקומי סרנים יעיל יותר.
ל-Grove GMK4090 זרוע טלסקופית העשויה 6 חלקים והנפתחת עד לאורך של 51 מטרים. למנוף משקל עבודה של 18.3 טון, המחולקים על פני 4 סרנים, והוא מיועד כמובן לנסיעה עצמאית על כבישים ציבוריים; רוחב המנוף עומד על 255 ס"מ בלבד. עם עמידה במשקל של עד 12 טון לסרן, תוכנן המנוף הנייד החדש להוביל בעצמו את המשקולות שלו, ובכך כמובן לחסוך רכב נפרד שייועד לשם כך.
Grove החלה בשיווק המנוף החדש בכל השווקים בהם היא פעילה, בכלל זה בצפון אמריקה ובאירופה. יבואנית המנופים של Grove לארץ היא חברת 'אחים לוינסון' מחולון