מקיטה XUC01X1

מריצה חשמלית נטענת

מקיטה XUC01X1

מקיטה XUC01X1

מקיטה החלה בשיווק מריצה ממונעת חשמלית, הניזונה מסוללות Li-ion נטענות. מדובר במריצה המוצעת בשתי גרסאות – מקיטה XUC01X1 הכוללת מנשא בצורת מריצה ומקיטה XUC01X2 הכוללת משטח שטוח מצינורות מכופפים.
המריצה הממונעת מוזנת על ידי שתי סוללות 18V הפועלות בדירוג, קרי: לא ביחד. זאת מתוך כוונה לאפשר שעתיים עבודה רציפה עד לצורך בהטענה, שכן כל סוללה היא בתפוקה של 6 אמפר/שעה ומספיקה לשעת עבודה אחת.

מקיטה XUC01X1

מקיטה XUC01X1

המריצה החשמלית של מקיטה מסוגלת לשאת עד 125 ק"ג והיא מונעת באמצעות מנוע חשמלי קטן המניע את הגלגל הקדמי. זה ממולא אוויר ובעל פרופיל המוכר מטרקטורים חקלאיים, במטרה להציע יכולת עבירות ואחיזה גם על חול, חצץ, בוץ, סלעים וכיו"ב סוגי מצע שונים.
המריצה החשמלית מופעלת באמצעות מתגים וידיות המאפשרים שליטה במהירות, ביחסי ההעברה (2 הילוכים קדמיים והילוך אחורי) ובבלימה (בלם דיסק בקוטר 18 ס"מ ואפשרות לנעול את הגלגלים האחוריים). ההילוך הראשון מציע יחס העברה נמוך יותר ומציע מהירות מרבית של 1.6 קמ"ש, כאשר ההילוך השני מאפשר נסיעה עד למהירות של 4.0 קמ"ש. נסיעה לאחור אפשרית עד למהירות 1.0 קמ"ש. במקיטה טוענים כי המריצה מסוגלת לטפס שיפועים של עד 12 מעלות.

מקיטה XUC01X2

מקיטה XUC01X2

שתי הגרסאות מוצעות כסטנדרט עם מוטות הישענות מאחור או גלגלים, הניתנים להחלפה בקלות על פי הצורך והעדפות הלקוח. בנוסף ניתן להזיז את מוטות ההישענות/הגלגלים מאחור לרוחב בטווח של 48-76 ס"מ. חביבה גם התאורה הסטנדרטית, הכוללת צמד פנסי LED רבי עוצמה המותקנים משני צידי המריצה. אלו, אגב, נכבים אוטומטית לאחר 10 דקות בהם המריצה אינה נעה.
משקל המריצות עומד על 45 ק"ג לגרסה עם ארגז הפח דמוי המריצה ו-40 ק"ג לגרסה עם המנשא העשוי צינורות מכופפים. כמה כסף? מצאנו מריצה ללא סוללות באמזון ב-940 דולר, לפני משלוח (לחצו כאן), וסוללות תואמות עם מטען בכ-300 דולר (לחצו כאן). יבואנית מקיטה לארץ היא חברת ארגנטולס.

מקיטה XUC01X2

מקיטה XUC01X2