מעמיס אופני וולוו L350H

פרטים ראשונים: וולוו L350H מחליף את L350F

מעמיס אופני וולוו L350H

מעמיס אופני וולוו L350H

ללא התרעה או הודעה מוקדמת חושפת וולוו בארה"ב – במסגרת תערוכת הצמ"ה הגדולה ConExpo בלאס ווגאס – את מחליפו של המעמיס האופני הגדול מתוצרתה, הוולוו L350F המשתייך לקטגוריית המשקל של 50 טון בקירוב. אחרי F מגיעה H ואכן שם המעמיס האופני החדש הוא וולוו L350H והוא מתיימר להציע רענון מקיף ומעמיק הן מתחת לפח והן מבחוץ, עם עיצוב חדש ושונה מקודמו.
משום מה לא מנדבים פרטים מלאים אצל וולוו, ועד כה גם לא פורסמה הודעה רשמית ומלאה לעיתונות, אך ממה שכן פורסם ומהידוע עד כה ניתן להגדיר את המעמיס החדש כחדש לגמרי, מן המסד ועד לטפחות.
המנוע הוא מעודכן, מתקדם ונקי מהמנוע ששירת בוולוו L350F; במקום וולוו D16E וותיק מותקן במעמיס הכבד החדש של וולוו מנוע (וולוו אף הוא) מדגם D16J הכולל כקודמו 6 צילינדרים בנפח כולל של כ-16.0 ליטרים אך עם התאמה לתקני Tier 4 Final העדכניים והבטחה לירידה משמעותית בצריכת הדלק של 10% בממוצע. עוד מובטחת במנוע החדש עלייה במומנט המרבי, והגעה אליו בסל"ד נמוך יותר. המערכת ההידראולית חדשה אף היא במעמיס החדש; היא כוללת מערכת בקרת עומס חדשה והיא מתיימרת לקצר את זמני העבודה (פתיחה וסגירה של הבוכנות) ב-5%.
מעבר למנוע ולמערכת ההידראולית החדשים כאמור, מציעים בוולוו גם מחשוב חדש, החל בניהול המנוע ועד לניהול, שליטה ובקרה של המערכת ההידראולית. תיבת ההילוכים היא מסוג Power Shift אוטומטית לגמרי עם הבטחה לניצולת מיטבית של כוח המנוע לטובת השגת מקסימום ביצועים בכל רגע נתון ביחס למאמץ. כפועל יוצא מוצע כאמור חיסכון בצריכת הדלק, אך גם בעלויות התחזוקה, הטיפולים ובצורך בהתערבות המפעיל בנקודות רבות בזמן העבודה, שעד כה דרשו את התערבותו. התיבה החדשה "מבטיחה" לשלב את ההילוך הנכון והמתאים ביותר בכל רגע בהתחשב בעומס המופעל על המכלולים השונים, כאשר במקביל ובנוסף יכול המפעיל לקבוע מצב Eco חסכוני של כל המערכות, ואז כל פעולה מבוצעת בעצימות המינימלית הנדרשת בכדי לחסוך בדלק. מצב זה מיועד, למשל, לנסיעות מנהלתיות או כאשר מדובר בעבודות העמסה בנפח גדול אך במשקל נמוך.
עוד מצוין כי הקבינה בדגם זה היא חדשה לגמרי בהשוואה לזו ששירתה ב-L350F והיא מציעה סביבת עבודה נעימה ומרווחת יותר, בכלל זה – מערכת בקרת אקלים חדשה, מסך מגע גדול חדש, יחידת כיסא חדשה, שינויים ארגונומיים המבטיחים נוחות ויעילות גבוהות יותר בתפעול ושטח שמשות גדול מבעבר. חדשות הן גם אי אלו אופציות לכפות חדשות המוצעות על ידי וולוו, בכלל זה כף גדולה לעבודה עם סלעים בנפח 7.3 מ"ק.
בשלב זה טרם פורסם מתי יחל שיווק הוולוו L350H החדש, וכאמור – טרם פורסמו כל הנתונים הטכניים, המידות והמשקולות. אנו נביא כאן את המידע החסר ברגע שיפורסם באופן רשמי.