מחפרון טרקס TLB850

מחפרוני טרקס – הסוף

מחפרון טרקס TLB850

מחפרון טרקס – הייצור הופסק

קונצרן טרקס (Terex) האמריקאי הודיע על חתימה על הסכם למכירת חטיבת הציוד המכני ההנדסי הקומפקטי שלה לקבוצת מקאלאק הצרפתייה (Groupe Mecalac). מדובר במפעל ייצור גדול בקובנטרי שבאנגליה, שם ייצרה טרקס מובילי עפר ('דאמפר'), מכבשים גליליים ניידים ומחפרונים. רוב הציוד שיוצר על ידי טרקס באנגליה מתבסס על רכישות צמד יצרניות מקומיות בעבר – Fermec ו-Benford.
שתי החברות הודיעו כי העסקה אמורה להיסגר סופית עד אמצע 2017. לא דווח מהו היקף העסקה. מההודעות לעיתונות ניתן להבין כי לא יבוצעו שינויים מרחיקי לכת במפעל טרקס לאחר שיעבור ידיים, וכי חברת מקאלאק תמשיך בייצור הציוד שטרקס ייצרה, לפחות בשלב ראשון, אך תחת שמה.

מחפשים מחפרון? לא קונים לפני שמשווים! לחצו על התמונה

מחפשים מחפרון? לא קונים לפני שמשווים! לחצו על התמונה

עבור טרקס מדובר בהמשך הליך היציאה מתחום ייצור ציוד מכני הנדסי קל ובינוני, לאחר שביוני השנה מכרה החברה את חטיבת המיני מחפרונים, המעמיסים הקומפקטיים והמחפרים האופניים שלה בגרמניה ליאנמר היפנית בעבור כ-60 מיליון דולר. שני אתרי הייצור – באנגליה ובגרמניה – לא הגיעו לכדי 5% ממחזור העסקים של טרקס, ואי ההצלחה בתחומים אלו הניעו את קברניטי החברה לצאת לגמרי מהתחום, ולהתמקד מעתה בייצור ציוד הרמה ומנופים, ציוד גריסה וניפוי וציוד כבד לתעשיית המכרות והחציבה.

מיני מחפר טרקס TC29

מיני מחפר טרקס; החברה כבר יצאה מתחום ייצור המיני מחפרים

"אנו שמחים על הסכם מכירת מפעל טרקס בקבנטרי ומעדיפים מעתה והלאה להתמקד בתחומים בהם יש לטרקס נוכחות והשפעה בשוק" אמר בהודעה לעיתונות ג'ון גאריסון נשיא ויו"ר טרקס, מרמז על היעדר הצלחה, בלשון המעטה, של חטיבות אלו.
עבור מקאלאק מדובר בהרחבת ליין הדגמים אותם היא מייצרת ומשווקת, כאשר עד כה כלל ההיצע שלה מחפרים ומעמיסים קומפקטיים בלבד. מקאלאק אינה מיוצגת בארץ.
ביקשנו את התייחסות יבואני טרקס – חברת אפקו ציוד בע"מ – למהלך: "חברת אפקו תמשיך לספק חלקי חלוף למחפרוני טרקס שנמכרו על ידה, כמו כן תמשיך לטפל בלקוחות שירצו בכך". עוד נמסר כי "חברת אפקו קבלה רשמית סוכנות למחפרוני MST תוצרת טורקיה לפני כשמונה חדשים ומסרה ללקוחות כשישים כלים חדשים בהצלחה. כמו כן הביאה החברה כחמישים יחידות למלאי כדי לספק הדרישה במיידית".