Joy Global P&H 4800XPC

קומטסו קוראת תיגר על קטרפילר

מעמיס אופני קומטסו

מעמיס אופני קומטסו

קומטסו, יצרנית ציוד מכני הנדסי השנייה בגודלה בעולם (אחרי קטרפילר) הודיעה על רכישת ענקית ציוד המכרות האמריקאית Joy Global. היקף העסקה הוא 3.7 מיליארד דולר, כולל כיסוי חובות של Joy Global.
Joy Global היא מומחית ציוד כרייה אמריקאית המציעה מגוון מחפרי ענק, ציוד כרייה תת קרקעי, מכונות קידוח, מערכות מסועים לסלעים ועפר, ציוד כרייה עילית ועוד. בקומטסו מסבירים את הרציונל מאחורי הרכישה בתסריט אופטימי על פיו החל מבשנת 2019 יתאושש שוק הציוד לכרייה העולמי ויחל להראות גרף עלייה עם עתיד מבטיח.

Joy Global P&H 4800XPC

Joy Global P&H 4800XPC

נכון לתקופה הנוכחית הובילו מחירי סחורות כמו נחושת, ברזל ופחם נמוכים לדשדוש ואף נסיגה בהיקף מכירות הציוד למכרות בעולם, עסק המגלגל בהערכה גסה כ-50 מיליארד דולר בשנה. כפועל יוצא מצמצמות יצרניות הציוד הכבד למכרות ברחבי העולם את ההשקעות בפיתוח, בהרחבת ושכלול פסי הייצור ובמחקר, עם תחזית האומרת שגם בשנתיים-שלוש הקרובות, לכל הפחות, לא תחול התאוששות. כתוצאה מהמצב כיום בשוק המכרות מצמצמות גם חברות הכרייה את ההוצאות ורבות מהן ימעטו ברכישות ציוד חדש בתקופה הקרובה. בקומטסו מאמינים כאמור שההתאוששות באופק, ומעוניינים להיות שם, ולהיות מוכנים ואטרקטיביים כאשר תגיעה ההתאוששות בתחום וחברות הכרייה תחזורנה לרכוש ציוד חדש בהיקפים גדולים.

Joy Global Joy LT-1050

Joy Global Joy LT-1050

יש לזכור שקומטסו מייצרת בעצמה לא מעט ציוד למכרות. רכישת Joy Global אמורה להרחיב את ההיצע, למלא תחומים שאינם קיימים בקומטסו או שהנם מפותחים פחות ולאפשר לחברה להציע 'חבילות' ציוד מלאות ותחרותיות יותר בעתיד, עם היצע מגוון ורחב מאי פעם.
קטרפילר, כיום יצרנית הציוד למכרות הגדולה בעולם, בהחלט צפויה לתחרות בסגמנט זה. קטרפילר שולטת בשוק העולמי בתחום זה, אך יחד עם זאת יש לציין שלא מעט שווקים מקומיים נשלטים על ידי קומטסו בפער משמעותי, ובתוכם השווקים היפניים והסיניים הגדולים.
העסקה אמורה להגיע להשלמה עד אמצע השנה הבאה (2017). קומטסו אינה משווקת בארץ.

מעמיס אופני ומשאית מכרות קומטסו

מעמיס אופני ומשאית מכרות קומטסו