דחפור קומטסו 155AXi-8

קומטסו: בולדוזר ראשון בשלט-רחוק

דחפור קומטסו 155AXi-8

דחפור קומטסו 155AXi-8

החטיבה האמריקאית של ענקית הצמ"ה היפנית קומטסו (Komatsu) הציגה את הדחפור (בולדוזר) הראשון מתוצרתה הניתן להפעלה באמצעות שליטה מרחוק. הדחפור החדש – D155AXi-8 – הוא בקטגוריית המשקל של ה-40 טון בקירוב והוא מתבסס מכאנית על דגם וותיק יותר, הקומטסו D155AX-8. בקומטסו מגדירים את ה-D155AXi-8 החדש כ"דור הבא של הדחפורים עם מערכות הבקרה והשליטה המתקדמות בתחום". הדחפור החדש מונע באמצעות מנוע קומטסו 6-צילינדרי בנפח 15.25 ליטר המייצר 354 כ"ס, והעומד בתקני Tier 4 Final. מנוע זה, אגב, חדש בדגם זה כמו גם בגרסה המקבילה ללא האופציה להפעלה מרחוק (קומטסו D155AXi-8, כאמור) והוא מתיימר לפלוט 80% פחות מזהמים מהמנוע אותו הוא מחליף, שעמד בתקני Tier 4 Interim.

דחפור קומטסו 155AXi-8

דחפור קומטסו 155AXi-8


"קומטסו D155AXi-8 מיועד לבצע משימות בהן רצוי שהמפעיל לא יהיה בתוך הכלי" מסביר את הרציונל מאחורי השקת גרסת שלט-רחוק לבולדוזר סבסטיאן ויטקובסקי, מנהל מוצר בקומטסו ארה"ב. "הדחפור החדש יענה על כל דרישות לקוחותינו במשימות רגישות ומסוכנות, בהן המצאות מפעיל בכלי היא מסוכנת, עם רמות ביצועים ותפוקה דומות למוכר מדחפור מקביל בגודלו ובביצועיו – הנשלט על ידי מפעיל הממוקם בתוכו". הדחפור כולל מערכות מתקדמות דוגמת בקרת גובה ובקרת החלקה, ומצויד בלהב הרשום כפטנט והמכונה SIGMADOZER שתכונתו הבולטת היא המבנה המיוחד, המוביל ליותר הערמת עפר במרכז הלהב מאשר בצדדים. מבנה זה, כך קומטסו, מציע התנגדות נמוכה יותר, יכולת "איסוף ואגירה" טובה יותר של עפר/חומר – עד 15% יותר ביחס ללהב סטנדרטי, ודורש להזזת אותה כמות החומר פחות אנרגיה.

דחפור קומטסו 155AXi-8

דחפור קומטסו 155AXi-8

קומטסו D155AXi-8 מיועד לביצוע עבודות במדרונות או בשיפועים בהם קיימת סכנת החלקה, או באתרים בהם קיימת סכנת מפולת המהווה סיכון חיים למפעיל. הדחפור החדש יכול כמובן להיות מופעל על ידי מפעיל היושב בתוכו, כמקובל, וכאשר נוצר הצורך – מופעל באמצעות השלט-רחוק. המותג קומטסו אינו מיובא לארץ.