יעה אופני מניטו 2700 V

יעה אופני מבית מניטו?..

מניטו הצרפתייה מפתיעה עם השקת יעה אופני 'חדש' מתוצרתה במסגרת תערוכת המיכון החקלאי האנגלייה LAMMA. הכלי הקומפקטי שהוצג – תחת השם מניטו 2700 V – עורר עניין רב וסקרנות, גם לאחר שהובהר כי מדובר בכלים מוכרים מתוצרת מוסטנג האמריקאית, רק בצביעה שונה. הסבר: מוסטנג מתמחית בתכנון וייצור יעים אופניים מאז 1965; בשלב מאוחר יותר נרכשה החברה על ידי המתחרה האמריקאית גהל, וזו בתורה נרכשה על ידי מניטו הצרפתייה ב-2008. עד כה יוצרו יעים אופניים שגדלים ורמות הספק שונות על ידי Gehl ומוסטנג במקביל, כאשר הכלים הנם זהים ורק מיתוג, צביעה ושמות דגם מבדילים ביניהם. בשווקים מסוימים נמכרו הכלים תחת המותג גהל, ובאחרים תחת המותג מוסטנג. בישראל, אגב, משווקים שני המותגים במקביל, על ידי שתי יבואניות מתחרות: גהל משווק על ידי ניו פלדמן ומוסטנג על ידי דיזל הנדסה.

יעה אופני מניטו 2700 V

יעה אופני מניטו 2700 V

נציין כי מניטו משווקת זה מכבר יעים אופניים המיוצרים על ידי Gehl / מוסטנג באפריקה, דרום אמריקה ובשווקים נוספים הממותגים כמניטו – כולל הצביעה באדום/כסוף המאפיינת. החברה האם – מניטו – החליטה "ליישר קו" עיצובי ומותגי באירופה ולשווק את כלל מותגי ומוצריה ושל החברות הבנות שלה תחת המותג מניטו, המוכר ומוערך באירופה יותר מהמותגים האמריקאים מוסטנג וגהל – הפוך מבצפון אמריקה, שם המותג מניטו מוכר פחות.
היעה האופני שנחשף זה עתה באנגליה הוא מניטו 2700 V שהוא למעשה מוסטנג 2700V / גהל V270 הצבוע בצבעי מניטו ועם לוגו Manitou במקום שמות המותג האמריקאים. זהו כלי במשקל עבודה של 3.7 טון, המסוגל להרים עד 1.225 טון והמונע באמצעות מנוע יאנמר המציע 72 כ"ס. ההיצע יכלול בסופו של דבר כלים ממשקלי עבודה שבין 2.4 טון (מוסטנג 1350 R) ועד ל-5.3 טון (מוסטנג 4200 V) – כולם ימותגו וייצבעו כמניטו, כאשר שמות הדגם יהיו זהים לשמות דגמי מוסטנג המקבילים.
דובר מניטו הסביר כי המהלך שמאחורי מיתוג היעים האופניים של גהל/מוסטנג כמניטו נועד לאפשר לסוכני מניטו להציע מעתה גם יעים אופניים משלהם – מוצר שלא הוצע תחת המותג מניטו באירופה עד כה. כאמור – גם לשם הטוב ולהכרה הרחבה של המותג מניטו באירופה היה משקל בקבלת ההחלטה, שכן מדובר במותג מוכר – הן בתחום הצמ"ה והתשתיות והן בתחומי החקלאות השונים.
מיבואנית מניטו לארץ – חברת דוד צ'פניק מראשל"צ – נמסר לנו כי "לא ידוע בשלב זה על שינויים המתוכננים בתחום זה בהתייחס לשוק שלנו".