קטרפילר D6 XE

קטרפילר D6 חדש – וחשמלי

קטרפילר D6 XE

קטרפילר D6 XE

קטרפילר משיקה את הדחפור (בולדוזר) D6 החדש בשתי גרסאות, כמחליפים לדחפור הוותיק D6T. מדובר בדחפור בקטגוריית המשקל של ה-21-24 טון בקירוב ושלראשונה יוצע בגרסה חשמלית, לצד הגרסה הקונבנציונלית; הגרסה החשמלית מכונה D6 XE והיא הראשונה בסגמנט להציע דחפור עם גלגל מניע מוגבה המונע באמצעות מנוע חשמלי. הגרסה הסטנדרטית מכונה D6 והיא מעבירה כוחה אל הזחלים באמצעות תיבת פאוור-שיפט בעלת 4 מהירויות (לעומת 3 מהירויות שהוצעו ב-D6T היוצא). קטרפילר מציעה כיום למעשה את אותו הדחפור בגרסת דיזל או בגרסה חשמלית, לבחירת הלקוח.

קטרפילר D6 XE

קטרפילר D6 XE

בקטרפילר מצהירים כי ה-D6 על שתי גרסאותיו "מציע תפוקה חסרת תחרות בהשוואה לדור היוצא של דגם זה, וביחס למתחרים". רוב המכלולים והמרכיבים בבולדוזר זה תוכננו מחדש, לוטשו ושופרו, במטרה להציע מקסימום יכולות. רוב רובם של העדכונים והשיפורים – כך קטרפילר – בוצעו בהשראת הערות ובקשות של לקוחות וותיקים, שיושמו הלכה למעשה בדור החדש. המנוע מייצר כאן 215 כ"ס כאשר בגרסה הסטנדרית הוא מעביר כוחות אל הזחלים באמצעות מערכת מכאנית מוכרת, הכוללת – כאמור – תיבת פאוור-שיפט חדשה. בגרסת ה-D6 XE משמש המנוע כגנרטור המספק חשמל לצמד המנועים המניעים כל אחד זחל בצד אחר. בקטרפילר טוענים כי גרסה זו חסכונית בלא פחות מ-35% בצריכת הדלק ובעלויות השוטפות בהשוואה ל-D6T הוותיק.
שתי גרסאות ה-D6 החדשות מוצעות עם מערכות העזר העדכניות והמתקדמות ביותר שיש לקטרפילר להציע בתחום, בכלל זה מערכת פילוס אוטומטית, ניהוג אוטומטי, בקרת מהירות עבודה, בקרות עומס ועוד. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים.

קטרפילר D6 XE

קטרפילר D6 XE