אטלס קופקו LF60

פרטים ראשונים: אטלס קופקו להוסקוורנה

אטלס קופקו LF60

אטלס קופקו LF60

קונצרן אטלס קופקו השבדי ממשיך בדיאטה ובהשלת שומנים עודפים ומודיע על מכירת חטיבת ציוד ההידוק והבטון שלו לקונצרן הוסקוורנה – השבדי אף הוא. הוסקוורנה היא יצרנית כלי העבודה והגינון המנועיים הגדולה בעולם. מדובר במהלך המצטרף ליציאה מתחום ייצור המגרסות עליו הכריזה הנהלת הקונצרן ב-2015 ולמכירת חטיבת המכבשים וציוד הכבישה Dynapac ל-FAYAT הצרפתייה בתחילת 2017. בשלב זה מדובר בהודעה רשמית קצרה אודות המהלך הצפוי, כאשר המועד הרלוונטי ליישום ההחלטה הוא "במהלך הרבעון הראשון של 2018".

מסור בטון הוסקוורנה K760

מסור בטון הוסקוורנה K760

לא נמסר היקף העסקה, אך כן נמסר כי היא כוללת את מפעלי החטיבה בבולגריה ובהודו. חטיבת ציוד ההידוק והבטון של אטלס קופקו דיווחה על מחזור מכירות של 57 מיליון יורו ב-2016 והיא מעסיקה 200 עובדים – שבהתאם להודעה הרשמית יעברו כולם לעבוד תחת הבעלים החדשים, זאת אומרת – לא צפויים פיטורים בשלב הקרוב.
חטיבת ציוד ההידוק והבטון של אטלס קופקו מציעה מגוון רחב של ציוד מקצועי לתחום, בתוכו ויברטורים, מערכות פילוס והחלקה, מכבשי רגל, ציוד לחיתוך בטון, מהדקים קומפקטיים ומכבשים קומפקטיים. ההיצע המיוצר על ידי הוסקוורנה כולל בין היתר מגוון רחב של ציוד לחיתוך בטון, אבן, אספלט ובלוקים, צבתות ורובוטים להריסה, ציוד חפירה וחציבה המופעל בשלט רחוק, מתקנים לקידוח בבטון, שואבי אבק ונוזל מקצועיים לאתרי בנייה ומכונות ליטוש רצפות. מכאן שהציוד המיוצר על ידי אטלס קופקו מהווה השלמה לציוד שמוצע כיום על ידי הוסקוורנה, כאשר זו האחרונה תוכל להציע בקרוב ליין רחב ושלם הרבה יותר מכיום עבור לקוחותיה.
ציוד ההידוק והבטון של אטלס קופקו מיובא לארץ על ידי חברת עידן בי. יבואנית הוסקוורנה היא חברת הגרעין אך היא מתמקדת בציוד לגינון של החברה. גם על פי אתר הוסקוורנה הרשמי אין זכיין לציוד הבנייה של היצרנית בארץ. עוד מוקדם לדעת כיצד תשפיע העברת הבעלות על הדילרים של שתי החברות ברחבי העולם, בפרט כאשר יש סיכוי סביר בהחלט שהציוד המוצע כיום כ'אטלס קופקו' יוצא בקרוב כ'הוסקוורנה'. נמשיך לעדכן

מכבש אטלס קופקו LP6505

מכבש אטלס קופקו LP6505