מעמיס אופני ג'י.סי.בי 411

JCB – רענון המעמיסים הבינוניים

מעמיס אופני ג'י.סי.בי 411

מעמיס אופני ג'י.סי.בי 411

ג'י.סי.בי (JCB) – יצרנית הציוד מכני הנדסי הבריטית – משיקה 4 מעמיסים אופניים בינוניים במהדורה מעודכנת ומשופרת. מדובר במעמיסים בקטגוריות משקלי העבודה של 9.0, 9.5, 14.0 ו-15.0 טון, לאחר שורה של שיפורים, תוספות ושדרוגים – חלקם כאלו שהוצעו עד כה רק במעמיס-העל של היצרנית, הג'י.סי.בי 457.
המעמיסים המעודכנים הם הג'י.סי.בי 411, ג'י.סי.בי 417, ג'י.סי.בי 427 ו ג'י.סי.בי 437.

מעמיס אופני ג'י.סי.בי 417

מעמיס אופני ג'י.סי.בי 417

בדגמים העדכניים הקטנים יותר – 411 ו-417 – משרתים מנועי EcoMAX מתוצרת JCB העומדים בתקני Tier 4 Final. מנועים אלו נעדרים מסנן חלקיקי דיזל הדורש תחזוקה ועלויות נוספות. שני המעמיסים מציעים 108 ו-125 כ"ס בהתאמה. בשני המעמיסים הגדולים יותר – ה-427 וה-437 – מותקנים מנועי קאמינס המציעים 179 ו-183 כ"ס בהתאמה.
עוד חדש בדגמי המעמיסים המחודשים הוא עיצוב חופת המנוע; זו מתיימרת להציע שדה ראיה טוב ורחב יותר מבדגמים קודמים וקלות רבה יותר בהרמה/הורדה לצורך תחזוקה וטיפולים, באופן ידני או חשמלי.

מעמיס אופני ג'י.סי.בי 427

מעמיס אופני ג'י.סי.בי 427

במעמיסים המעודכנים מותקנים מסננים חדשים, כפולים, עם מסנן ראשון לקליטת אבק, מוץ ולכלוך אחר גס, ומסנן שני עדין יותר, לסינון חלקיקים קטנים יותר לטובת שורה תחתונה המבטיחה כניסת אוויר נקי מאי פעם אל המנוע. כל נושא קירור המנוע שופר בדגמים החדשים, באמצעות תכנון חדש של זרימת האוויר סביב למנוע ולאיזורים הדורשים קירור, מאווררים המשנים כיוון פעולה לצורך ניקוי (אופציה בדגמים הסטנדרטיים, ללא תוספת תשלום בגרסאות ה-Agri) ואטימה טובה יותר של תא המנוע.
היצע הקונפיגורציות השונות גדל באופן משמעותי בהשוואה להיצע בדגמים הקודמים; עוד כפות וציוד קצה הצטרפו למבחר וכך גם אופציות שונות של זרועות הרמה, למגוון רחב יותר של שימושים וצרכים.

מעמיס אופני ג'י.סי.בי 437

מעמיס אופני ג'י.סי.בי 437

גם תחומי הנדסת האנוש וסביבת העבודה טופלו. בכל המעמיסים המעודכנים מוצעת קבינת CommandPlus עם מערכת בקרה ושליטה מותאמת (CommandPlus Control system) כסטנדרט. קבינה זו הוצגה לראשונה במעמיס העל של היצרנית – ה-457, בעת חשיפתו בסוף 2012. בהשוואה לתאי מפעיל במעמיסים דומים מהדור הקודם מדובר בחיזוק משמעותי לטובת עמידות גבוהה יותר בפני פגיעות או התהפכות והגידול משמעותי בשטח הרצפה ובשטח החלונות הודות להרחקת עמודי התמיכה אלו מאלו אך במידה שעדיין מתאימה למבנה הכללי של המעמיסים, שלא השתנה באופן משמעותי. מבנה חדש לגמרי של תא המפעיל כולל בחובו בין השאר יחידת כיסא חדשה, הכוללת מכלולים פיקוד ושליטה אינטגראליים, יחידת גלגל הגה חדשה ומיקום נוח ויעיל יותר של הדוושות.