וולוו מחליפה J ב-G

Volvo L60H

Volvo L60H


וולוו השבדית ממשיכה ברענון היצע המעמיסים האופניים שלה עם השקת ה-L60H, ה-L70H וה-L90H החדשים, המחליפים את המעמיסים היוצאים משירות L60G, L70G ו-L90G, בהתאמה. בכך נמשך הליך חידוש והחלפת דגמי הסדרות L-G ו-L-F בחדשים, כאשר עד כה הושקו המעמיסים וולוו L110H ו-L120H, וולוו L150H, L180H ו-L220H ו-וולוו L250H כגדול בהיצע העדכני. למעמיס הגדול ביותר של וולוו כיום – ה-L350F – טרם הוצג מחליף, אך הוא יוחלף ככל הנראה עוד במהלך שנה זו (2015) בדגם חדש שייקרא וולוו L350G או L350H.
המעמיסים החדשים הם במשקלי עבודה של 11.7 טון (ב-L60H), 13.2 טון (ב-L70H) ו-14.5 טון (ב-L90H). מדובר בכלים קלים עד בינוניים ולפיכך מותאמים למגוון משימות ועבודות, החל משירות מוניציפאלי, עבור בבניין, תשתיות וסלילה ועד למשימות חקלאיות ובתחומי היערנות. העיצוב – כפי שניתן לראות – חדש לגמרי ובהחלט נראה כ"דור הבא" של מעמיסי וולוו בגודל זה (שימו לב, למשל, לארובה הייחודית מאחור). בשלושת המעמיסים החדשים משרת מנוע וולוו עדכני בנפח 5.7 ליטרים מדגם D6J העומד בתקני Euro IV/Tier 4 Final. מנוע זה מייצר 167 כ"ס ב-L60H, 173 כ"ס ב-L70H ו-186 כ"ס ב-L90H.

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

בוולוו טוענים כי המנוע החדש מציע צריכת דלק מינימאלית ותחרותית ביותר בסגמנט במקביל לתוספת בהספק ובמומנט, ביחס למנועים ששירתו בדגמי סדרה G. בין השאר מצוידים המעמיסים האופניים החדשים במערכת ייחודית לחיסכון בדלק, אשר לדברי אנשי וולוו היא נוחה ו"נכונה" יותר עבור רוב המפעילים. מדובר במערכת המכונה Eco-Pedal המשלבת בין מנגנון קפיצי מכאני לבין מערכת ממוחשבת. עיקרון הפעולה הבסיסי הוא כניסת מערכת ההקשחה של דוושת התאוצה לפעולה ברגע שהכלי נכנס לתחום סל"ד גבוה משכויל לצורך עבודה מסויימת. זאת אומרת, ברגע שניתן "יותר מדי גז', שלא לצורך או שאינו נחוץ לצורך ביצוע העבודה, ירגיש המפעיל התנגדות חזקה יותר ללחיצה על הדוושה. עדיין ניתן להפעיל את הכלי ללא בעיה, אך הלחץ מרמז למפעיל 'לשחרר' במקצת, ומשאיר בידיו את הבחירה כיצד לפעול; כאשר יידרש כוח נוסף – יהיה זה זמין מבלי שהמחשב יגבילו. מערכת זו שונה ממערכות דומות מקובלות שלמעשה לוקחות את ההחלטה להגביל את גובה הסל"ד מידי המפעיל.

Volvo L60H

Volvo L60H


עוד חדשה היא מערכת העברת הכוח אשר פותחה במיוחד עבור 3 דגמים אלו מחדש, ומתיימרת להציע קשיחות ועמידות גבוהים בהרבה מהמוכר מהדגמים המקבילים מסדרה G. לכל הדגמים יכולת נעילת הדיפרנציאל הקדמי ב-100%. כל שלושת הדגמים החדשים מסוגלים למהירות נסיעה מרבית של 44 קמ"ש.
כל המעמיסים החדשים דנן מוצעים עם 'בום' סטנדרטי או מוארך, ובראש הכותרות: תא מפעיל חדש לגמרי. זה האחרון מתיימר להיות המוביל בתחום, עם הנדסת אנוש מעולה ושדה ראיה חסר תקדים סביב.
חדשה בדגמים אלו היא גם מערכת זרועות ההרמה הייחודית, המכונה Torque Parallel אשר מתיימרת לשלב בין שדה ראיה נקי ופתוח ככל האפשר לפנים, לבין הרב שימושיות של מערכת הזרועות והתאמתה למגוון רחב של משימות. בוולוו מסבירים כי מערכת ה- Torque Parallel משלבת בין הטוב שבמערכות ההרמה בעלות הזרועות המקבילות לבין מערכות המכונות 'זרועות Z' בשל המבנה הייחודי שלהן. כמובן שמערכת בקרת עומס כלולה כסטנדרט.
Volvo L90H

Volvo L90H


עוד מעדכנים מוולוו כי במעמיסים החדשים הוחלפו כל האטמים בכפולים, עם הבטחה לעמידות גבוהה מאי פעם בפני דליפת שמן או גריז מחד, וחדירת אבק מאידך.
העיצוב המתקדם טומן בחובו לא מעט שיפורים בהנדסת האנוש, ובין היתר מוצעת במעמיסים החדשים מערכת חשמלית להרמת חופת המנוע החושפת גישה נוחה מאי פעם לכל המדדים הדורשים בדיקה או תחזוקה.