ליבהר מרחיבה היצע הטלסקופיים

Liebherr TL436-7

Liebherr TL436-7


ליבהר הגרמנייה (Liebherr) נכנסה לתחום המעמיסים הטלסקופיים ב-2007 עם ארבעה דגמים שהציעו פתיחה אופקית של 10 עד 13 מ'. עתה הודיעה החברה, 8 שנים ארוכות מאוחר יותר, על רענון מקיף למעמיסים הטלסקופיים אותם היא מציעה והרחבת ההיצע לסגמנטים חדשים. "בהתבסס על ניסיוננו בעולם הציוד הכבד והתעשייה, ולאחר חקר מעמיק של השוק דנן כמו גם שווקים נוספים, החלטנו להיכנס לתחום בפופולארי של המעמיסים הטלסקופיים בעלי מפתח זרוע של 7.0 מ'" מודיעים מליבהר. בהודעה שיצאה מדובר הקונצרן הגרמני במקור, שמטהו ממוקם כיום בשוויץ.
Liebherr TL432-7

Liebherr TL432-7


הסדרה החדשה מכונה TL-7 וכוללת בשלב ההחדרה לשוק 3 גרסאות והמעניין בהודעה לגביה הוא בדגש על כך כי מדובר ב"סדרת מעמיסים טלסקופיים תחרותית במחיר", תחום בו ליבהר פחות מצטיינת (במחיר…), כך שמדובר במהלך מעניין בהחלט שיכול להטריד את המתחרות. בנוסף, "מובטחים לרוכשי המעמיסים הטלסקופיים החדשים המילה האחרונה בטכנולוגיה וביצועים מעולים". אבל, כסתירה לדברים אלו מדגישים בליבהר כי בדומה לכל מוצרי היצרנית האיכותית הנודעת, כך ימוקמו גם המעמיסים הטלסקופיים החדשים כ"מוצר פרימיום" שימוצב בראש הקטגוריה.
Liebherr TL432-7

Liebherr TL432-7


שלושת המעמיסים הטלסקופיים החדשים מצוידים במנועי דויץ מתקדמים עם 101 כ"ס והעומדים בתקני פליטת המזהמים המחמירים כיום (3B). כאופציה מוצע מנוע עם 123 כ"ס, בתוספת מחיר ובהזמנה מראש. ההבדלים בין המעמיסים הם בכושר ההרמה; לדגם הבסיס TL 432-7 כושר הרמה מרבי של 3.2 טון, ל-TL 436-7 כושר הרמה מרבי של 3.6 טון ול-TL 441-7 יכולת להרים עד 4.1 טון.
Liebherr TL-7 Engine

Liebherr TL-7 Engine


התפעול נועד להקל על המפעיל ולפשט את העבודה, הן לטובת רמת בטיחות גבוהה והן במטרה לייעל ולמקסם את התפוקה. ההיגוי ההידרוסטאטי מאפשר מן הסתם שינויי כיוון מהירים וקלים, ומתבצע באמצעות ה'ג'וי-סטיק' המרכזי, באמצעותו גם מופעלת הזרוע הטלסקופית. זאת אומרת ששינויי כיוון הנסיעה כמו גם תפעול הזרוע מתבצעים ביד אחת, בעוד שהיד השניה נותרת על גלגל ההגה ושליטה בכיוון הנסיעה. בהקשר זה יש לציין את שלושת מצבי ההיגוי המוצעים בכלים החדשים: קדמי, כפול לכיוונים מנוגדים וכפול לאותו הכיוון ("הליכת סרטן"). כרכב המתיימר לפעול גם בשטח קשה לעבירות ותנועה מוצע כסטנדרט בכל הכלים דיפרנציאל מוגבל החלקה הננעל אוטומטית לאחר 45% החלקה בציר הקדמי.
Liebherr TL-7 Cab

Liebherr TL-7 Cab


עד 2018 מתעתדים בליבהר להרחיב עוד את משפחת המעמיסים הטלסקופיים המוצעים על ידה, עם כלים בטווחי אורך 'בום' שיגיעו עד 18 מטרים.