Rokbak במקום Terex (וידאו)

אחד השמות המוכרים מעולם משאיות העפר – Terex – יורד מהבמה ומוחלף על ידי השם החדש: Rokbak. היכנסו לפרטים

טרקס (Terex) האמריקאית מפסיקה להתקיים כמותג משאיות עפר פירקיות וממציאה עצמה מחדש כ-Rokbak. טרקס חשפה את המיתוג מחדש, הציוד המעודכן שכבר מכונה Rokbak ואת חזון החברה לעתיד באירוע השקה דיגיטלי שבוצע ברשת ושודר לעיתונות המקצועית ולסוכני המותג ברחבי העולם. בשלב זה מוצעות שתי משאיות עפר פירקיות תחת המותג החדש: רוקבק RA30 ורוקבק RA40, עם כושר העמסה של 28 ו-38 טון בהתאמה.

מזה למעלה מארבעה עשורים פעילה מומחית הצמ"ה הוותיקה (נוסדה ב-1933 בקונטיקט, ארה"ב) בתחום משאיות העפר הפירקיות, והמיתוג מחדש – כפי שמסבירים אותו בטרקס – נועד להוות נקודת מפנה שתחבר בין המורשת מן העבר לבין העתיד. יש לציין כי חטיבת המשאיות הפירקיות נרכשה על ידי וולוו (Volvo CE) ב-2013 ובכך השתפר משמעותית תקציב הפיתוח והמחקר, יעילות הייצור והשיווק והיכולת להגיע לשווקים חדשים, למרות שמבחינת המיתוג נותר השם Terex על הציוד.

קברניטיט טרקס/וולוו החליטו כי הגיע השלב לעבור הלאה, וזאת לאחר כמעט עשור של בעלות תחת וולוו, ובין היתר התקבלה ההחלטה להיפטר מהשם הישן והמוכר ולעבור לשם חדש, במקביל לחשיפת המשך תוכניות הפיתוח למותג. על פי דובר החברה הגיע המותג ל"בשלות" מבחינה שיווקית, לאחר כמה שנים של התרחבות ההפצה, השירות והגדלת מעגל הלקוחות.

צמד המכונות החדשות מתיימרות להיות חדשות לגמרי, מעבר לצביעה ולמיתוג החדשים, ולהבטיח שיפור ביעילות ובספיקה – יותר מכל כלי דומה אחר שהחברה הציעה עד כה, ו"היעיל והמשתלם בסגמנט בכלל", כפי שמעידים אנשי Rokbak בהודעה לעיתונות.

מחברת האם וולוו הודיעו כי הם "גאים במיתוג מחדש של טרקס ובשדרוג הקדמה והטכנולוגיות המתקדמות בו", מה שיכול ללמד כי עבור השבדים מדובר על מותג זול ותחרותי יותר שיגבה את ההיצע של וולוו עם עוד אפשרויות עבור לקוחותיה. ככל הנראה הוחלט שם שהשם Terex כבר לא מספק, וכי יש צורך ברענון וחידוש. מעבר להצהרות כלליות לגבי העתיד המבטיח של המיזם ושינוי המיתוג לא סופקו פרטים אופרטיביים לגבי העתיד, בהקשר של דגמים נוספים או הרחבת שם המותג לסוג ציוד נוסף.