המחפרון החשמלי הראשון (וידאו)

קייס משיקה את ה-580 EV – המחפרון הראשון המונע באמצעות חשמל

מחפרון חשמלי קייס 580 EV

חטיבת הצמ"ה בקייס (CASE) חושפת מחפרון קונספט חשמלי בשם Project Zeus – הראשון בתחום להתבסס על הינע חשמלי. שם הדגם המלא הוא קייס 580 EV והוא מתיימר להציע ביצועים דומים למחפרונים המקבילים של קייס, המונעים במנועי דיזל; הכוח מגיע מצבר סוללות lithium-ion 480 וולט, 90 קילו-ואט/שעה הניתן להטענה באמצעות כל שקע חשמלי סטנדרטי, תלת-פאזי. על פי קייס מאפשרת טעינה מלאה (לא דווח כמה זמן תימשך הטעינה) עד 8 שעות עבודה ברצף. למחפרון מערכות הינע נפרדות להינע הגלגלים ולהפעלת המערכת ההידראולית המפעילה את הכפות.

מחפרון חשמלי קייס 580 EV

בשלב זה מוגדר ה-580 EV כאב טיפוס, אך בקייס מדווחים על "מכירה בקרוב", כאשר לא ברור האם מדובר בהשקת גרסה סדרתית או על מכירה סלקטיבית ללקוחות נבחרים לטובת בחינה והמשך פיתוח, כפי שמקובל לא פעם בכלי חדשים. על פי קייס נמכרו כבר שני כלים בארה"ב, אך לא ברור למי ולאיזה שימוש. מדובר כמובן בכלי שאמור להציע את כל היתרונות של כלי חשמלי, בראשם פעולה שקטה ואפס פליטת מזהמים, מה שהופך את המחפרון החשמלי של קייס למעניין עבור כל מי שנדרש לעבוד באיזורים אורבניים או בשעות מנוחה.

מחפרון חשמלי קייס 580 EV

הסעיף העיקרי המעיב על התמונה הכוללת מתייחס למחיר; בקייס טוענים כי מחירו של המחפרון החשמלי צפוי להיות "גבוה משמעותית" בהשוואה למחפרון המונע במנוע דיזל. בקייס מציינים כי "שימוש ממוצע במחפרון החשמלי יחזיר את ההשקעה הגבוהה יותר תוך חמש שנים", קרי" הפער במחיר, וכי מאותו הרגע יבלוט יתרונו הכלכלי של המחפרון בכל הקשור לעלויות שוטפות ותחזוקה. לנו זה נשמע פער שיהפוך את המעבר למחפרון חשמלי לנדיר בשלב זה, ושיידרש עוד לא מעט פיתוח והשקעה בכדי להגיע לכלי תחרותי בעולם האמיתי. בקייס טוענים מאידך כי במהלך השנה הנוכחית ייוצרו עוד מחפרונים חשמליים, לקראת ייצור סדרתי מלא בשנה הבאה. נמשיך לעקוב ולדווח