הסבת צמ"ה לחשמלי

חברה שוויצרית לא מחכה להרחבת היצע הצמ"ה החשמלי על ידי היצרניות, ומתחילה בהסבת ציוד בכוחות עצמה. הכלי הראשון הוא מיני מחפר מתוצרת קטרפילר

חברה שוויצרית בשם Avesco תחל לשווק גרסאות מוסבות לחשמל על בסיס מיני מחפר מתוצרת קטרפילר. מדובר בקטרפילר 301.7 – מיני באגר במשקל עבודה של 1.8 טון בקירוב ועם מנוע דיזל המציע כ-19 כ"ס שיופשט מקרביו ובמקומם תישתלנה מערכות חשמליות וצבר מצברים שיהפכו את מקור הכוח של הכלי לחשמלי, נקי, שקט וחסכוני יותר. למרות שקטרפילר עצמה – כמו גם יצרניות צמ"ה נוספות – מציעה מיני באגר חשמלי "מהמפעל", מאמינים ב-Avesco שהביקוש לציוד חשמלי בסגמנט זה יגבר במהרה על ההיצע, מה גם שבכוונת החברה להסב כלים בקטגוריות משקל שונות לחשמל, ובכך להרחיב עבור הלקוחות את אפשרויות הבחירה בציוד נקי ושקט. כיום מציעה קטרפילר מיני מחפר חשמלי בשם קטרפילר 300.9 D VPS, אך זהו כלי בקטגוריית משקל נמוכה יותר (כ-1.0 טון) והנו היברידי, קרי: משלב בין הינע דיזל להינע חשמלי, כך שהנו מסורבל יותר ולא מתוכנן לעבודה על טהרת החשמל בלבד.

המערכות החשמליות וההינע החדשות במיני באגר המוסב מתוכננות ומיוצרות עבור החברה על ידי חברה המומחית בתחום בשם Ecovolta (שוויצרית אף היא) שתכננה מערכות מתאימות לייצור סדרתי המוני. Ecovolta היא מומחית למערכות סוללות Lithium-Ion נטענות עבור משאיות, מלגזות וסירות. המיני באגר המוסב מצוייד בצבר סוללות נטענות בספיקה של 96 וולט המטביח עבודה רציפה עצמאית של 3-4 שעות, תלוי בעומס ובמאמץ. לאחר שהסוללות התרוקנו ניתן להמשיך לעבוד על טהרת החשמל באמצעות חיבור לכבל המספק חשמל משקע סטנדרטי. בחברה לא מציינים כמה זמן נדרש למילוי המצברים.

על פי Avesco ישמר המיני מחפר את תכונותיו המוכרות מגרסת הדיזל הסדרתית שלו, קרי: משקל עבודה והספק, אף על פי שבחברה לא מסרו פרטים טכניים מדוייקים וביצועים. המיני באגר המוסב מוצע למכירה מסוף הרבעון הראשון של השנה, קרי: מרץ-אפריל 2020. גם מחיר טרם פורסם, אך זה אמור להיות תחרותי והגיוני בהשוואה למיני באגר המקורי של קטרפילר, בגרסתו מונעת הדיזל. מהחברה נמסר עוד כי במקביל עובדים שם על הסבת צמ"ה קל פופולרי נוסף להינע חשמלי, ושחלקו ייחשף עוד במהלך שנה זו.