דור המדחסים הבא של אטלס קופקו

אטלס קופקו השבדית משיקה את הדור הבא של מדחסי האוויר הנגררים שלה עם הבטחה לשיפור משמעותי – בעיקר בעלויות – ביחס להיצע הנוכחי

אטלס קופקו (Atlas Copco) השבדית משיקה מדחס אוויר נגרר חדש בשם XAS 950. מדובר בדור הבא של היצרנית בתחום המדחסים המוגדרים כ-Heavy Duty, והוא מתבסס על מנוע קטרפילר C7.1 (בנפח 7.1 ליטר) משושה-בוכנות, מוגדש טורבו והעומד בתקני Tier 4f. מדחס חדש זה מחליף את ה-XAHS 950 CD7 iT4 שהונע באמצעות מנוע קטרפילר אף הוא, אך בנפח 9.3 ליטר ושאינו מעודכן מבחינת תקני פליטת המזהמים ורמות הרעש העדכניות. המדחס החדש תוכנן ומיועד בראש ובראשונה לשרת בתחומי התזת הבטון והטיח, קידוחים אופקיים וקידוחים גיאו-טרמיים.

אטלס קופקו XAS 950

מאטלס קופקו נמסר כי בפיתוח המדחס החדש הושם דגש עיקרי על וורסטיליות והיכולת להפעיל מספר כלים במקביל, צמצום הוצאות התחזוקה השוטפת וצריכת הדלק, בעיקר באמצעות שיפור הנדסת האנוש, פישוט הגישה לצורכי תחזוקה וטיפולים ומערכת ניהול מנוע מתקדמת המצליחה למצות את פוטנציאל המנוע מבחינת התפוקה, במקביל לצריכת דלק מינימלית. אנשי אטלס קופקו טוענים כי מדחס חדש זה מציע צריכת דלק הנמוכה בלא פחות מ-15-20% ביחס ל- XAHS 950 CD7 iT4 היוצא.

למדחס החדש XAS 950 זרימת אוויר משתנה ואפשרות לקביעת הלחץ באמצעות טכנולוגייה מוגנת בפטנט של היצרנית המכונה PACE. כתוצאה מכך מציע המדחס החדש ספיקת אוויר של 950 CFM ב-100 Psi, של 900 CFM ב-150 Psi ושל 750 CFM ב-200 Psi.

ה-XAS 950 תוכנן להציע ביצועים ראויים בחבילה קומפקטית ככל הניתן מבחינת הממדים החיצוניים; המדחס יושב על נגרר המתבסס על סרן יחיד ומשקלו מוכן לעבודה הוא כ-3,740 ק"ג. נתון זה, על פי היצרנית, הוא הנמוך בקטגוריה.

יבואנית אטלס קופקו לארץ היא חברת מ. בר מעמק חפר