הייסטר H2Ports project

משנעת מכולות חשמלית מ-Hyster

הייסטר H2Ports project

הייסטר H2Ports project

הייסטר האמריקאית מפתחת משנעת מכולות כל-חשמלית שתיכנס לעבודה במהלך 2020. פיתוח הכלי המעניין נובע מדרישה ושיתוף פעולה של הנהלת נמל ואלנסיה בספרד, שיהפוך לנמל הראשון באירופה בו מופעל ציוד על בסיס טכנולוגיית תא דלק – טכנולוגיית הינע חשמלית עם אפס פליטת מזהמים. בשלב זה מכונה הפרוייקט H2Ports.
הידיעה הרלוונטית מגיעה מהאגף האירופאי של הייסטר (Hyster) האחראית לפיתוח משנעת המכולות החשמלית. כאמור, הלקוח העומד מאחורי פיתוח זה הוא נמל ואלנסיה, שכיום מוצעים בו למעלה מ-260 דונם שרקע לאחסון והעמדת מכולות הנפרקות מאוניות.
כאמור, משנעת המכולות החשמלית של הייסטר צפויה להיכנס לעבודה במהלך 2020, כאשר עד 2021 צפוי פיתוחה להסתיים והיא תוצע כמוצר סדרתי לכל דורש. במהלך הבחינה תפעל משנעת המכולות לצד מגוון של מכולות דיזל סטנדרטיות, במטרה להשוות כל פרמטר בתנאים זהים.
בהייסטר מצפים לשיפור משמעותי בתפוקה ביחס לעלויות השוטפות, לירידה בסעיפי התחזוקה והטיפולים וכמובן – למהפך בכל הקשור לרמות הרעש ופליטת המזהמים הצפויים.
עד כה לא פורסמו כל פרטים טכניים או מכאניים, כמו גם הביצועים הצפויים. אבל, מהידוע עד כה מדובר בשני מנועים חשמליים שיותקנו כל אחד בסמוך לגלגל קדמי (שמאל וימין) שיקבלו את אספקת החשמל שלהם מאותה יחידת כוח על בסיס טכנולוגיית תא הדלק.

הייסטר H2Ports project

הייסטר H2Ports project