וולוו תשקיע בשליטה מרחוק

וולוו מודיעה כי בקרוב תחל בניסוים עם מערכות שליטה מרחוק של ציוד מכני הנדסי, וזאת לאחר קבלת אישור וערוץ תקשורת ייעודי ממשלת שבדיה. הערוץ הרלוונטי (5G) כבר הושק בשותפות עם חברת הטכנולוגיה אריקסון ולאחר שממשלת שבדיה תאשר את השימוש בו עבור וולוו תהפוך וולוו לחברה הראשונה בעולם האוחזת ברשת תקשורת המיועדת לשימוש תעשייתי, לצורך שליטה ובקרה כמו גם קבלת מידע, דיאגנוסטיקה והעברת נתונים בעתיד.

וולוו ממשיכה שהודעתה לעדכן כי לאחר הסדרת האישורים החוקיים והמשפטיים היא תחל בפיתוח ובחינת מערכות אוטונומיות לצמ"ה, שמרכיב משמעותי אצלן הוא כמובן היכולת לתקשר ולשדר אליהן ומהן. בוולוו יחלו בשלב ראשון בהמשך פיתוח הקונספט HX2 ושליטה מרחוק למעמיסים קונבנציונליים המוצעים על ידה כיום.
בוולוו מציינים כי המטרה בהשקעות דנן אינה דמיונית או תלושה, אלא נועדה לשפר, לשדרג ולייעל את הציוד הכבד המוצע על ידה; פיתוח מערכות שליטה מרחוק ותפקוד אוטונומי של צמ"ה נועד בסופו של דבר להגביר משמעותית את התפוקה והרווח ללקוחות, ודי להזכיר בהקשר זה את הפוטנציאל שבהפעלת ציוד אוטונומי במקביל, בפיקוח אנושי מינימלי או העזרה למפעיל בכלים קונבנציונליים עם יכולות אוטונומיות חלקיות בציוד הרלוונטי.