קטרפילר 345 GC

מחפר 40 טון חדש מקטרפילר

קטרפילר 345 GC

קטרפילר 345 GC

קטרפילר משיקה מחפר חדש בקטגוריית המשקל שבין 40-45 טון בשם 345 GC; הכלי החדש מתיימר להחליף כמה מחפרים וותיקים בהיצע קטרפילר, בכלל זה כבדים ממנו (דוגמת קטרפילר 349F) – תוך הצהרה על ביצועים טובים יותר, צריכת דלק נמוכה משמעותית (עד 25%) ועלויות תחזוקה וטיפולים נמוכות עוד יותר – עד 30% פחות.
קטרפילר 345 GC מוצג כ"דור הבא" של מחפרי קטרפילר, עם הבטחה לא רק לחיסכון בעלויות, אלא גם שיפור משמעותי בהנדסת האנוש, בנוחות התפעול, בנוחות עבור המפעיל, בשדה הראיה וברמות הבטיחות. באגר זה מיועד בין היתר לשיווק בשוק ההשכרות, לו דרישות משלו: קלות תפעול ואמינות גבוהה גם כאשר הכלי מופעל על ידי מפעילים רבים, ולא תמיד מקצועיים דיים.

קטרפילר 345 GC

קטרפילר 345 GC

קטרפילר 345 GC החדש מונע באמצעות מנוע ה-9.3 ליטר של היצרנית, בגרסתו העדכנית ביותר (CAT C9.3B) המייצרת כאן 346 כ"ס (נטו). למחפר צמד משאבות הידראוליות אשר יחד מייצרות ספיקה גבוהה ביחס למשקל ולקטגוריית הכלי – 2×315 ליטר לדקה, וזאת בכדי לאפשר התחברות ועבודה עם מגוון רחב של ציוד מתחבר המופעל הידראולית, בכלל זה המילה האחרונה בתחום. כמובן שהכוח ההידראולי מאפשר גם ביצוע משימות "קלאסיות" יותר של מחפר (חפירה, חציבה וכיו"ב) ביעילות מרבית ובתפוקה גבוהה. המשאבות ההידראוליות מופעלות ומפוקחות אלקטרונית ושיטה זו אחראית לחיסכון ניכר בסך צריכת הדלק, מסבירים אצל קטרפילר. מערכות אלקטרוניות כמו בקרות עומס, משקל, לחץ וכיו"ב דואגות לתיאום הנכון בין פעולת המנוע לפעולת המערכת ההידראולית, במטרה להציע את הפעולות היעילות והחסכוניות ביותר.
למחפר החדש שני מצבי עבודה לבחירה, כחלק ממערכות חוסכות האנרגייה שלו; מצב המכונה Smart mode – מצב בו מערכות ממוחשבות מתאמות באופן אוטומטי בין מהירות פעולת המנוע (סל"ד) לבין הכוח הנדרש עלי ידי המערכת ההידראולית. במצב זה פועל המנוע במינימום המאמץ בכדי לספק את הכוח ההידראולי המבוקש, ובכך הוא מהוה את אחד מהגורמים לירידה המוצהרת המשמעותית בצריכת הדלק, בהשוואה לכלים קודמים. המצב השני – Power mode – מציע בכל רגע נתון את מירב הכוח עבור המערכת ההידראולית, גם באמצעות העלת סל"ד המנוע לפרקים במידת הצורך, וזאת בכדי לספק את מירב הכוח והספיקה בעבודות תובעניות יותר, בכל רגע נתון (כמו למשל העמסת משאיות או חפירת תעלות).
"מהפיכה" מוצעת בכלי חדש זה – כפי שמגדירים זאת אצל היצרנית – גם בכל הקשור לתחזוקה ולטיפולים. כל המסננים – הידראוליקה, אוויר, שמן ודלק – הם מסוג חדש המאפשר החלפה מדי 1,000 (דלק) או 3,000 שעות (כל היתר) שזו הכפלת מרווחי ההחלפה ביחס למוכר עד כה ב-349F ובכלים דומים.

קטרפילר 345 GC

קטרפילר 345 GC

המחפר החדש כולל כמובן את כל מערכות העזר העדכניות ביותר של קטרפילר, בהן Product Link לטלמטיקה ודיאגנוזות, VisionLink המאפשרת ניתוח בזמן אמת של נתוני הכלי והעבודה, מערכות מצלמות היקפיות, חיבור ללוויינים, מערכות בקרת עומס ומשקל וכיו"ב.
קטרפילר משווקת את ה-345 GC החדש עם מספר זרועות לבחירה, מגוון כפות, ציוד מתחבר רב, כמה סוגי זחלים ומשקול מגוון. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים. לקבלת המפרט המלא ולהשוואה מול המתחרים – לחצו על התמונה למטה וכנסו אל מנגנון ההשוואה הייחודי שלנו: