מחפרון Mecalac TLB840R

MeCalac בדרך לארץ – למה לצפות?


MeCalac הצרפתייה, יצרנית של צמ"ה קומפקטי בעיקרו ואחת היצרניות המקוריות וייחודיות בתחום, מודיעה על רכישת חטיבת המעמיסים הקומפקטיים של חברת Pichon, הצרפתייה אף היא. Pichon מתמחה בציוד ומיכון למגזרי החקלאות בעיקר, והנה בעלת שם בין היתר בתחום המיכלים לפיזור דשן נוזלי – עסק גדול ומשמעותי באירופה, לבטח ביחס למוכר אצלנו. בכוונת Pichon להתמקד מעתה בתחום מיכלי הדשן, ומבחינת MeCalac מדובר בהרחבת והעשרת היצע המעמיסים שלה בעיקר עבור השוק החקלאי, הדורש מעמיסים קומפקטיים וזריזים – כפי ש-Pichon התמחתה בהם.

מעמיס אופני קומפקטי Pichon 29.34

מעמיס אופני קומפקטי Pichon 29.34

עבור אלו שפחות מתמחים ביצרניות צמ"ה ומיכון חקלאי אירופאיות, החדשות האלו יכולות להישמע כתלושות ורחוקות מאיתנו, אבל בקרוב מצב זה ישתנה; חברת מכשירי תנועה, בין היתר יבואנית המיכון החקלאי והטרקטורים של קובוטה, הצמ"ה של ליגונג ועוד, קיבלה את זיכיון הייבוא וההפצה של MeCalac בישראל והמשמעות היא שבקרוב נראה עוד מותג מעניין נכנס לארץ, מגדיל את ההיצע עבור הלקוחות ומגביר את התחרותיות גם אצלנו. ההתרחבות של MeCalac זה עתה, עם רכישת אגף המעמיסים של Pichon, לבטח לא מגיעה מוקדם מדי עבורה; באחת מעניקה רכישה זו עוד נקודות בדמות היצע רחב ומגוון יותר למותג הצרפתי שבדרכו אלינו. מהלך ביצוע עסקת רכישת Pichon על ידי MeCalac יושלם במהלך 2019, כאשר המשמעות היא כי מאותו המועד יצורפו המעמיסים הקומפקטיים של Pichon להיצע של MeCalac, וישווקו תחת שמה ובצביעה המאפיינת את זו האחרונה. יודגש כי עד להשקת ליין המעמיסים הקומפקטיים החדשים של Pichon כדגמי Mecalac יוחלף היצע המנועים בהם, ויעודכן לעמידה בתקני פליטת המזהמים העדכניים כיום.

מחפרון Mecalac TLB840R

מחפרון Mecalac TLB840R

MeCalac הוקמה בצרפת ב-1974 ועסקה בחילת דרכה בשיווק מעמיסים מתוצרת AHLMANN הגרמנייה, ששווקו בשלב מסויים תחת השם MeCalac עד ש-AHLMANN נרכשה על ידי זו האחרונה במלואה ב-2011. מפעל AHLMANN Baumaschinen GmbH ממשיך לייצר עד היום מעמיסים קומפקטיים המשווקים תחת השם MeCalac, אך לא רק; MeCalac מייצרת מעמיסים קומפקטיים עבור היטאצ'י במפעל AHLMANN לשעבר (והיום נקרא AHLMANN MeCalac), כאשר שת"פ שכזה מלמד לא מעט על איכויות התכנון, ההרכבה והייצור של החברה הקטנה (יחסית…), וזו בהחלט תעודת הערכה מכובדת שענקית צמ"ה כמו היטאצ'י בחרה בה לייצר עבורה מעמיסים לשיווק באירופה, ארה"ב ושווקים נוספים. מדובר במעמיסים האופניים היטאצ'י ZW65, היטאצ'י ZW75 והיטאצ'י ZW95 המציעים משקלי עבודה של 4.7, 5.0 ו-5.4 טון בקירוב, בהתאמה.

מעמיס אופני Mecalac AS700

מעמיס אופני Mecalac AS700

במקביל מציעה MeCalac גם ציוד מתוצרת Terex לשעבר, לאחר שב-2016 רכשה את Terex-אנגליה, כולל המפעל בו יוצר הצמ"ה של טרקס – המוצעים עתה תחת השם MeCalac ובצביעה שונה. ציוד נוסף של טרקס לשעבר הם מובילי העפר ('דאמפרים') לגביהם מדובר בהליך דומה לזה של המחפרונים ומכבשים, קרי – הייצור עדיין בריטי אך הכלים כבר ממותגים כ-MeCalac.
רכישת Pichon נועדה ככל הנראה לדלג מעל לשלב ההשקעה העצומה הנדרשת לפיתוח היצע חדש ומעודכן של כלים, כמו גם בהתאמת כלים חדשים כאלו לפס ייצור עדכני. ל-Pichon שש גרסאות מעמיסים קומפקטיים כמו גם היצע מגוון של ציוד מתחבר, בעיקר למגזר החקלאי. המעמיסים של Pichon מוצעים בטווח ההספק שבין 26 ל-60 כ"ס, כאשר המעמיסים המיוצרים כיום על ידי Mecalac מכסים טווח הספק שבין 40 ל-175 כ"ס.

מעמיס אופני Mecalac AF1200

מעמיס אופני Mecalac AF1200

MeCalac התרחבה במהלך 2017 באמצעות הקמת מפעל הרכבה בטורקיה והקמת חברה-בת שתעסוק בשיווק מוצריה המיוצרים בטורקיה לשוק המקומי כמו גם לשווקים נוספים. כיום נמצאים בבעלות החברה 4 מפעלי ייצור – בצרפת, בגרמניה, בטורקיה ובאנגליה, והיא משווקת את מוצריה באמצעות למעלה מ-200 סוכנים ברחבי העולם.
כיום מציעה MeCalac, אם כן, היצע רחב ומגוון למדי של ציוד מכני הנדסי קל ובינוני: מחפרים זחליים, מחפרים אופניים, מחפרים אופניים פירקיים, מעמיסים אופניים קומפקטיים ובינוניים, מחפרונים וציוד מיוחד לתחום מסילות הברזל ולשימוש צבאי.

מיני מחפר Mecalac 15MC

מיני מחפר Mecalac 15MC

יוסי בנבנישתי, ראש תחום צמ"ה בחברת מכשירי תנועה, אישר בפנינו כי MeCalac בדרך אלינו, ושכרגע נמצאות שתי החברות בשלב בחינת התאמת הציוד השונה לארץ, לדרישות זיהום האוויר אצלנו ולבחינת הכדאיות של מגוון הכלים המוצעים על ידי היצרנית הצרפתייה. ההערכה על סיום שלב זה נמדדת בשבועות ספורים, כאשר מועד תחילת הייבוא המלא לארץ טרם ידוע, אך מן הסתם הוא לא רחוק מדי. כמובן שנעדכן בכל מידע נוסף ברגע שיימסר לידינו.

מחפר אופני חשמלי Mecalac e12

מחפר אופני חשמלי Mecalac e12