קטרפילר D8T

קטרפילר D8T חדש

קטרפילר D8T

קטרפילר D8T

ארבע שנים לאחר העדכון האחרון שלו, מתחיל שיווקו של הבולדוזר קטרפילר D8T החדש, במהדורה מעודכנת, משופרת, יעילה, נקייה וחסכונית יותר. קטרפילר D8T הוא דחפור (Dozer) במשקל עבודה של 40 טון בקירוב המונע באמצעות מנוע Cat C15 ACERT (בנפח כ-15.2 ליטר) המציע עתה 354 כ"ס, לעומת 312 כ"ס ממנוע דומה עד כה. המנוע העדכני שודרג ועודכן בעיקר במחשב הניהול שלו, ומסיבה זו לא רק שההספק עלה, אלא – על פי קטרפילר – ירדה באופן משמעותי צריכת הדלק (11% בממוצע) ובמקביל עלתה התפוקה באופן מרשים עוד יותר, עם נתון מרשים עליו מצהירים בקטרפילר, של לא פחות מתוספת של 18% חומר להזזה בשעת עבודה. המנוע החדש עומד בתקני Tier 4 Final האמריקאים ו-EU Stage IV האירופאיים העדכניים ביותר.
קטרפילר D8T ממוקם בהיצע קטרפילר בין ה-D7e השוקל 26 טון בקירוב, לבין ה-D9T השוקל כ-48 טון בגרסתו הקלה ביותר, מוכן לעבודה.
הסיבה לעלייה בתפוקה, על פי קטרפילר, היא בשילוב של שורה ארוכה של שיפורים קטנים, אשר יחד מניבים חבילה יעילה וכדאית הרבה יותר עבור בעל הדחפור. כל אמצעי התפעול, סביבת המפעיל, מערכות השליטה והבקרה וכיו"ב טופלו, במטרה להציע נוחות גבוהה יותר, כושר תפעול ארגונומי יותר, רמת דיוק ושליטה טובה יותר ורמת ערנות גבוהה יותר בעבודה. מערכות עזר דוגמת הנפח/משקל הנדחף על ידי הלהב, בקרות ציפה וגובה, בקרות היגוי, ניהוג אוטונומי ואפשרויות טכנולוגיות רבות נוספות לוטשו, עודכנו ושופרו כולן במטרה להגיע בסופו של דבר לשורה התחתונה כאמור, המבטיחה עלייה בתפוקה תוך ירידה בצריכת הדלק.

קטרפילר D8T

קטרפילר D8T

משקל העבודה של ה-D8T החדש עלה במקצת לעומת קודמו, ועומד עתה על 39,750 ק"ג (לעומת 39,420 ק"ג), בתצורתו הסטנדרטית. נפח מיכל הדלק – 627 ליטר – אמור לאפשר ימי עבודה ארוכים ללא הצורך בעצירות תדלוק תכופות. מהירות הנסיעה המרבית לפנים היא 11.3 קמ"ש ולאחור – 11.8 קמ"ש. על ביצועים אלו אחראית בין היתר תיבת העברה אוטומטית חדשה עם 4 מהירויות שפותחה על ידי קטרפילר תוך הישענות על אינספור ביקורות, תגובות, הערות ובקשות של לקוחות שעבדו עם ה-D8T היוצא. תיבה מתוחכמת זו מתיימרת להציע את יחס ההעברה האופטימלי בכל רגע נתון, בהסתמך על מספר חיישנים המנתרים כוח התנגדות, אחיזה, החלקה, גובה הלהב, עומס ועוד – הכל בכדי להציע את רצף העבודה החלק, המהיר והיעיל ביותר לכל מצב, וכפועל יוצא – לאפשר צריכת דלק, בלאי ושחיקה מינימליים. הכל כמובן ללא התערבות המפעיל.
הודות לשיפורים אלו מוצע הקטרפילר D8T החדש עם כף גדולה משל קודמו: 10.3 מ"ק לעומת 8.6 מ"ק, ובכך הוא הופך לדחפור המוצע כסטנדרט עם הכף הגדולה בשוק, מצהירים בקטרפילר.
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים מחולון.