שיפור המעמיסים הזעירים


Tobroco ההולנדית, יצרנית מעמיסים קומפקטיים המשווקים תחת המותג Giant, משיקה דור מעודכן ומשופר של המעמיסים הזעירים היחודיים מתוצרתה, המיועדים למפעיל עומד ולעבודה במקומות צפופים במיוחד, קשים מאוד להתניידות ולתמרון.
דגמים אלו מוצעים עם מגוון מנועים לבחירה (הונדה או קובוטה בנזין או דיזל, עם 20-25 כ"ס), הם מסוגלים להרים משקל של עד 434 ק"ג בכף ומשקל העבודה שלהם עומד על 750-810 ק"ג – תלוי בדגם ובגרסה. רוחב כלים אלו נע מ-76-100 ס"מ (תלוי בצמיגים) והם מסוגלים להרים מטען עד לגובה מרבי (ציר הכף) של 2.1 מטרים. אורך המעמיסים הזעירים עומד על פחות מ-140 ס"מ (בכדי להשיג נתון זה נעדרת עמדת ישיבה עבור המפעיל).

Giant מציעה מעמיסים זעירים אלו לעבודות – כאמור – בסביבה צפופה וקשה לתמרון דוגמת עבודות תשתית ופיתוח, הריסה, שיפוץ, צנרת ותיעול, שירות מוניציפלי, עבודה בתוך מבנים, חצרות חומרי בניין, מחסני עץ, בשירות חקלאים, משתלות, אורוות ודירים ועוד.
המנועים ההידראוליים המניעים את הגלגלים, הם חדשים, ומתיימרים להיות גדולים ומאסיביים יותר, ולהציע אמינות, קשיחות ושרידות גבוהות מבעבר. במקביל מובטחת נסיעה חלקה ונעימה יותר עם פחות טלטלות או 'מכות' בעת הזינוק או ההאטה. בנוסף, כפי שמבטיחים אנשי Giant, מדובר בעלויות ופעולות תחזוקה מופחתות ביחס למוכר מדגמים אלו עד כה.

בעוד המרכב, השלדה, מערכת ההינע והמנועים נותרו ללא שינוי, הוחלפה רצפת עמדת המפעיל בחדשה, המוצעת מעתה על תושבות שיכוך חדשות תוך הבטחה לעמידה נוחה מבעבר והורדת כמות הוויברציות והמכות המועברות אל רגלי המפעיל. כל אלו נועדו לשפר באופן משמעותי את הנוחות בעבודה ממשוכת על הכלי. המדרס האחורי ניתן לקיפול, לטובת קיצור הכלי לצורך הובלה ממקום למקום על נגרר או בארגז הטנדר/משאית.
סדרת השיפור והרענון העדכנית כוללת גם מערכת הידראולית מרכזית משופרת, חזקה ובעלת תגובה מהירה יותר לפקודות המפעיל ביחס לזו שהוצעה עד כה; מעתה מוצעת כסטנדרט משאבה לה ספיקה מרבית של 35 ליטר/דקה והבנויה מכלולים גדולים, מאסיביים וחזקים יותר. בנוסף הוחלפו גם מכלולי תפעול המערכת ההידראולית – מתגים ומנופים – במטרה להציע ארגונומיות טובה יותר ולהקל בכך על עבודת המפעיל.
חדשות נוספות מתייחסות למערכת החיבור והניתוק ההידראולית המהירה החדשה לציוד מתחבר בקצה הזרועות (אופציה בתשלום) והרחבת היצע ציוד המתאים להתחבר לכלים אלו המוצעים על ידי היצרנית.
עוד נציין מערכת חדשה נוספת המוצעת כאופציה בתשלום, המכונה Soft Brake המביאה באופן מדורג ונטול מכות את הכלי לכדי עצירה עם עזיבת המפעיל את המצערת. יבואנית Giant לארץ היא חברת ט.ק. שיווק והפצה.