מחפר JCB 220X LC

JCB: דור ה-X (וידאו)

מחפר JCB 220X LC

מחפר JCB 220X LC

ג'י.סי.בי (JCB) הבריטית משיקה את דור המחפרים הזחליים הבא שלה, או נכון יותר: את שני הדגמים הראשונים בסדרה. בג'י.סי.בי מאגדים את הבאגרים החדשים תחת סדרה X כאשר שני הכלים הראשונים שהוצגו הם ג'י.סי.בי 210X וג'י.סי.בי 220X במשקלי עבודה של 21.0-25.0 טון בקירוב, תלוי בגרסה; המחפרים החדשים מוצעים בשלוש תצורות בסיס שונות: LC, עם זרוע בעלת שני מפרקים; SLC, עם זרוע בעלת שלושה מפרקים ו-SC עם זרוע בעלת שני מפרקים מוארכת (Long Reach). כמו כן הם נבדלים זה מזה ברוחב הכולל, הנגזר מרוחב הזחלים (500-900 מ"מ).

JCB סדרה X החדשה

JCB סדרה X החדשה

סדרה X מחליפה בשלב ראשון את דגמי ה-20-25.0 טון של היצרנית דוגמת JCB JS 200 ו-JCB JS 210, ובהמשך השנה צפויות השקות של מחפרים כבדים יותר שיוצעו אף הם במסגרת סדרה X החדשה.

מחפר JCB 210X LC

מחפר JCB 210X LC

בג'י.סי.בי מתגאים בארבע שנות פיתוח, בחינה וניסוי שקדמו להשקת שני הבאגרים החדשים, תוך שימת דגש על תכנון של מכלול ורכיב מן המסד. אנשי היצרנית טוענים כי המחפרים מסדרה X החדשה הם המתקדמים, הנוחים, הבטוחים, היעילים והחסכוניים אי פעם לשאת את לוגו JCB. בין היתר מוצעת קבינה חדשה המבטיחה 15% יותר מקום ביחס לקבינות של הדגמים המקבילים הוותיקים בהיצע. קבינה זו כוללת מבנה פנימי מחוזק ועמיד יותר, במטרה להציע רמת מיגון גבוהה יותר הן במצבי התהפכות והן במצבי נפילת אובייקטים שונים על גג הקבינה. גם רמת הבידוד בפני רעשים וטמפרטורה אמורה להשתפר כאן באופן משמעותי, וכך גם הנוחות שבתפעול המכלולים השונים ובסביבת המפעיל (ראו תמונת הקבינה מבפנים). גם הכניסה והיציאה מתיימרות תהיות נוחות יותר הודות לתכנון מחדש של הדלת והרחבתה.

מחפר JCB 220X LC LR

מחפר JCB 220X LC LR

העיצוב החיצוני חדש אף הוא, והוא מאפיין את קו עיצוב המחפרים העתידי של היצרנית. פרט משמעותי הוא במיקום בסיס הזרוע, שהוא מעתה במרכב הגוף ולא בצידו, ובכך מובטחת יציבות גבוהה יותר וחלוקת עומסים שווים במיסבים, בבסיס הכלי, על פני הזחלים וכיו"ב.
עוד מציינים ב-JCB איכות גבוהה יותר של המוצר, המתאפשרת הן בשל הקפדה יתרה בשלבי הגימור השונים בעת ההרכבה והבנייה, כמו גם הגברת בקרת האיכות בפס הייצור, לטובת מוצר איכותי ואמין יותר.
יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.