מלגזה נישאת Moffett M5

לדוגמא ו-Moffett (וידאו)

מלגזה נישאת Moffett M5

מלגזה נישאת Moffett M5

חברת הידקו-גבעתי מגן יבנה החלה לשווק בארץ מלגזות נישאות מתוצרת Moffett; המותג Moffett שייך מומחית ציוד ההרמה והמנופים השבדית HIAB.
על פי דברי אנשי היצרנית בשבדיה והיבואנית בארץ, מציעות מלגזות נישאות מספר יתרונות משמעותיים ביותר בהשוואה הן למלגזות סטנדרטיות אחרות, והן לאלטרנטיבה הנוספת והמקובלת לפריקת והעמסת מטענים למשאית – המנוף הקבוע; המלגזה הנישאת קלה משמעותית בהשוואה למערכת מנוף על משאית, והיא מאפשרת פריקת והעמסת סחורות גם במצבים בהם הגישה קשה, יש מרחק בין הנקודה הקרובה אליה יכולה המשאית להגיע למקום הפריקה/העמסה, יש לקרב את הסחורה גם מעל לדרכים משובשות יותר וכמובן – בעל המשאית/החברה/הנהג אינם תלויים בטובות ועזרה מצד הלקוח, ויכולים לבצע העמסה ופריקה באופן בלתי תלוי.

מלגזה נישאת Moffett M5

מלגזה נישאת Moffett M5

בנוסף נתן לפרוק ולהעמיס מהר יותר מטען על משטחים ביחס למנוף הקבוע על משאית, שכן אין צורך לקשור כל משטח בנפרד למנוף ולנתקו, אלא ניתן לעבוד עם המלגזה הנישאת כמו כל מלגזה אחרת. גם סעיף צריכת הדלק מהווה ייתרון עם מלגזה נישאת, שכן צריכת הדלק שלה נמוכה מזו של המשאית, שמנועה צריך לפעול לאורך כל זמן הפעלת המנוף.
נקודה אחרונה המהווה ייתרון בתצורה זו היא בכך שבמידת האפשרות (אם, למשל, ללקוח מלגזה משל עצמו הזמינה לעבודה) ניתן להשאיר את המלגזה בחצר העסק, ואין צורך לסחוף אותה – ומשקלה – ממקום למקום.

מלגזה נישאת Moffett M5

מלגזה נישאת Moffett M5

הידקו גבעתי תביא את כל דגמי סדרת ה-Moffett, כאשר בשלב ראשון ההתמקדות היא בסדרה 5; סדרה זו כוללת מלגזות עם יכולת הרמה של 2.0-2.5 טון, וגובה הרמה מרבי של 3.0-4.0 מטרים בקירוב. ההינע הוא הידרוסטטי (על כל הגלגלים, קרי: 3×3) וספק הכוח הוא מנוע דיזל מתוצרת קובוטה, המוצע – תלוי בגרסה – עם 36 או עם 44 כ"ס. ל-Moffett, אגב, גם מלגזות נישאות חשמליות.
משקל המלגזות נע בין 2,250 ל-2,490 ק"ג, תלוי בגרסה. המלגזות בולטות 120 ס"מ מאחורי המשאית, כאשר הן מחוברות למקומן.
למלגזות Moffett חיבור 'מספריים' למזלג, המאפשר גישה למטען מרחוק, ללא הצורך להיכנס אל מתחת למשאית, או להבדיל – להגיע אל מטען מרוחק, דוגמת צידה הרחוק של המשאית. תכונה זו מתעצמת הודות ליכולת להניע את כל יחידת ההרמה, כולל הבסיס, על פני מסילה לפנים ולאחור.