מיני מחפר קובוטה U36-4

בדרך: מיני מחפרים חדשים מקובוטה

קובוטה היפנית חושפת שלושה מיני מחפרים חדשים, הרלוונטיים גם עבור השוק שלנו; מדובר בשלושה כלים המתיימרים להתמקם בראש הסגמנט שלהם – כל אחד בקטגוריית המשקל שלו, כאשר המפרט והבטחות היצרנית בהחלט תואמים יומרה זו. שלושת הכלים מחליפים כלים וותיקים יותר בהיצע, תוך הבטחה להציע שיפורים מכל היבט: יעילות, תפוקה, ירידה בעלויות התחזוקה וצריכת הדלק, פליטת פחות מזהמים, עמידה בתקני הזיהום העתידיים המחמירים ביותר, שיפור בהנדסת האנוש ועלייה ברמת האבזור והתוספות. שלושת הכלים מצוידים גם במערכות הידראוליות משופרות או חדשות לגמרי, המבטיחות יעילות ותפוקה זהות ואף גבוהות מבכלים קודמים, תוך צריכת אנרגיה נמוכה יותר.

מיני מחפר קובוטה KX030-4

מיני מחפר קובוטה KX030-4

המיני מחפר החדש קובוטה KX030-4 מחליף בהיצע היצרנית את הקובוטה KX71-3, וכמוהו הוא מציע משקל עבודה של 2.8 טון בקירוב. כלי זה עבר ריענון מכל היבט במטרה להבטיח הנדסת אנוש וסידור ארגונומי טובים מבכלים קודמים, תפוקה ויעילות גבוהות יותר בעבודה ושרידות ואמינות טובים עוד יותר משהוצע בכלים קודמים. בהשוואה בין שני הכלים – ה-KX030-4 החדש לעומת ה-KX71-3 היוצא – ניכרת גם ההשקעה בעיצוב ובהקניית מראה עדכני ומודרני יותר

מיני מחפר קובוטה U36-4

מיני מחפר קובוטה U36-4

הדגם החדש השני הוא קובוטה U36-4 המחליף את קובוטה U35-3a, כאשר לראשונה מציעה היצרנית מזגן מקורי למיני מחפר בקטגוריית המשקל שלו – 3.6-3.8 טון. זהו כלי עם "רדיוס סיבוב אפס" שתוכנן, על פי קובוטה, לעמוד בעבדות האינטנסיביות והקשות ביותר למשך שעות עבודה ארוכות ברצף. בכלי זה הושקע רבות בשיפור סביבת המפעיל, עם דגש על ארגונומיות משופרת והיצע מקום ומרווח המאפיינים מיני מחפרים בקטגוריית המשקל של 5.5 טון, מבטיחים בקובוטה. דגש נוסף ניתן למיקומי וריכוז כל מערכות הכלי – מנוע, הידראוליקה, חשמל וכיו"ב, במטרה הן להציע כלי קומפקטי ביחס ליכולותיו, והן להקל ככל הניתן על נושא התחזוקה, בפרט באתר העבודה, במטרה ליעל את העבודה ולחסוך זמן יקר.

מיני מחפר קובוטה KX042-4

מיני מחפר קובוטה KX042-4

גם קובוטה KX121-3a הוותיק מקבל מחליף עדכני, מודרני ויעיל יותר בדמות קובוטה KX042-4 החדש. זהו כלי במשקל עבודה של 4.1 טון בקירוב והוא מצוייד במנוע המייצר כמעט 40 כ"ס, ובכך הוא משתייך לחזקים בסגמנט. לכלי זה רוחב חיצוני של 170 ס"מ בלבד והוא מסוגל לחפור עד לעומק 3.4 מטרים בקירוב – עם הזרוע הסטנדרטית. מיני מחפר זה מצוייד בדור האחרון של מנוע ה-D1803 המוכר של קובוטה – מנוע 3 צילינדרים העומד בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר והמצוייד במערכת הזרקה אלקטרונית מתקדמת המבטיחה צריכת דלק נמוכה משמעותית בהשוואה למנועים דומים מהדור הקודם.

קובוטה KX042-4 מגיע כסטנדרט עם שני קווים הידראוליים ושליטה פרופורציונלית לכל אחד מהם. גם כאן בוצעה עבודה רבה על סביבת העבודה של המפעיל, עם הבטחה להציע מרווח משופר, רמת בידוד טובה יותר, מזגן חדש ועוד. לכלי שני מצבי עבודה: Power כאשר נדרשת מלוא התפוקה והיכולת, ו-ECO כאשר העבודה היא בעומס נמוך יותר ואין צורך במלוא יכולות המערכות ההידראוליות והמנוע. בקובוטה מצהירים כי ה-KX042-4 מציע ירידה של 12-20% בצריכת הדלק ביחס לדגם אותו הוא מחליף, תלוי בסוג ותנאי העבודה.
יבואנית קובוטה לארץ היא חברת איי.סי. טולס מקיבוץ חולדה.