מחפר היטאצ'י ZH210-6 Hybrid

מחפר היברידי חדש להיטאצ'י

מחפר היטאצ'י ZH210-6 Hybrid

מחפר היטאצ'י ZH210-6 Hybrid

היטאצ'י משיקה את דור המחפרים ההיברידי הבא שלה, עם ההיטאצ'י ZH210-6 Hybrid, מחליף להיטאצ'י ZH210LC-5 Hybrid שהוצג לפני שלוש שנים. לאחר כמה חשיפות מוגבלות בפני דילרים ולקוחות גדולים ביפן, נחשף הבאגר ההיברידי (המשלב בין מנוע בעירה פנימית למנוע חשמלי) לראשונה בפני קהל אירופאי; החשיפה נערכה זה עתה בבלגיה במסגרת תערוכה מקצועית בעיר Luyckx.
כמו קודמו לשושלת, ההיטאצ'י ZH210LC-5 Hybrid, כך מציע גם ה-ZH210-6 Hybrid משקל עבודה העומד סביב 21 טון בקירוב. בהיטאצ'י טוענים כי הבאגר העדכני מציע צריכת דלק הנמוכה בלא פחות מ-12% ביחס לדגם הקודם, ואם משווים אותו לדגם מקביל סטנדרטי (שאינו היברידי ומונע באמצעות מנוע דיזל בלבד), דוגמת היטאצ'י ZX210-6, עולה הפער בצריכת הדלק לכדי 20% מרשימים ביותר לטובת הבאגר ההיברידי החדש. בהיטאצ'י השיגו נתון מרשים זה בעיקר הודות לשימוש במנוע דיזל קומפקטי וחסכוני משמעותית, המייצר 99 כ"ס במקום 164 כ"ס שהציע מנוע ה-ZH210LC-5 Hybrid. למרות ההספק הנמוך יותר של מנוע הדיזל, מובטח בסה"כ כוח זמין דומה הודות לחיבור עם מנוע חשמלי חדש (44 קילו-ואט), חזק ויעיל יותר. בנוסף הוחלפה המערכת ההידראולית בחדשה – יעילה ומהירה יותר בתגובותיה, ויחד עם זרוע קלה יותר הכל מתיימר להתחבר לכלי יעיל באופן משמעותי, וזול יותר בעלויות השוטפות.
בהיטאצ'י מסבירים כי מנוע הדיזל מספק די והותר כוח לרוב המשימות רוב הזמן. כאשר העומס גובר או שהבאגר נאלץ להתמודד עם משימות הדורשות עוד כוח – מצטרף המנוע החשמלי למאמץ. המנוע החשמלי ניזון מצבר מצברי ליתיום-איון חדש ומתקדם יותר בהשוואה למוכר מה-ZH210LC-5 Hybrid המאפשר כושר אחסנה גדול יותר והוא מאפשר ספיקת חשמל גבוהה יותר – ולאורך זמן רב יותר למנוע החשמלי ביחס למערכת בכלי ההיברידי היוצא. כאשר המנוע החשמלי אינו נדרש, מתפקד מנוע הדיזל גם כגנרטור, וממלא את המצברים. על כל המערכת שולטת בקרת כוח חדשה, המנתבת את הכוח מהמנוע החשמלי, מנוע הדיזל והשילוב ביניהם באפן יעיל ואפקטיבי יותר, מובטח על ידי היטאצ'י.
מחברת צ.מ.ד, יבואנית היטאצ'י לארץ נמסר לנו כי בדומה לבאגר ההיברידי ZH210LC-5 Hybrid כך אין כוונה לייבא את מחליפו העדכני, ה-ZH210-6 Hybrid בשל היעדר ביקוש למחפרים בקטגוריית משקל זו אצלנו.