מחפר היברידי קובלקו SK210HLC

מחפר היברידי מקובלקו (וידאו)

מחפר היברידי קובלקו SK210HLC

מחפר היברידי קובלקו SK210HLC

הסניף האירופאי של קובלקו היפנית – Kobelco Construction Machinery Europe B.V – משיק את המחפר הזחלי ההיברידי הראשון מתוצרתו, והראשון בעולם להצטייד במצברים בטכנולוגיית Lithium-Ion המתקדמת. ההשקה באירופה דווקא מלמדת על שוק היעד הראשוני של הבאגר החדש ועל היותו עומד בתקינה האירופאית המחמירה בכל הקשור לפליטת מזהמים רעילים לאוויר (EU שלב 4). יחד עם פרט זה, נמסר גם כי המחפר החדש עומד בתקני Tier 4 האמריקאים, כך שסביר להניח שהוא ישווק גם בצפון אמריקה.

מחפר היברידי קובלקו SK210HLC

מחפר היברידי קובלקו SK210HLC

קובלקו SK210HLC-10 הוא מחפר זחלי הידראולי בקטגוריית משקל העבודה של ה-20 טון בקירוב. השימוש במצברים בטכנולוגיית ה- Lithium-Ion נועד לאפשר אגירת אנרגיה חשמלית רבה במטרה לשחררה בעת הצורך לצורך הפעלת מכלולים בכלי. בנוסף מוצע מנוע דיזל סטנדרטי המשמש גם את הקובלקו SK210LC-10 הסטנדרטי, עליו מתבססת גרסת ההיבריד: 4-צילינדרי בנפח 5.1 ליטר עם 169 כ"ס מתוצרת Hino (טויוטה). בנוסף מותקן במחפר גנרטור 25kW (כ-34 כ"ס, נתון המקובל במחפרים במשקל עבודה של כ-5.0 טון), פרי פיתוח עצמי. איך עובד השילוב בין שתי יחידות הכוח? בעבודה רגילה או בעומס נמוך מופעלת המערכת ההידראולית ומנגנון סיבוב המחפר על צירו על החשמל שנאגר במצברים, כאשר הגנרטור מופעל בעת הצורך, בכדי למלא את המצברים מחדש.

מחפר היברידי קובלקו SK210HLC

מחפר היברידי קובלקו SK210HLC

במקביל מותקנת בכלי מערכת לתרגום לחשמל ואגירת כוחות הבלימה של הזרועה בעת ירידה או עצירת סיבוב החלק העליון של המחפר, כאשר אנרגיה זו משמשת אף היא לטעינת המצברים. בקובלקו טוענים כי ההפעלה החשמלית מאפשרת פעולה חלקה ועדינה יותר, מדויקת וככזו גם יעילה וחסכונית יותר. מאחר והעומס על מנוע הדיזל יורד באופן כללי ופעולתו אינה מושפעת מעומס העבודה של המחפר, ניתן להותירו פועל בסל"ד אידיאלי מבחינת יחס ההספק/סל"ד, ובכך הוא הופך יותר למעין גנרטור הפועל בתחום סל"ד קבוע מאשר מנוע בו ה'טורים' עולים ויורדים תדיר, בהתאם לעומס על הכלי; ב-SK210HLC-10 ההיברידי הורד סל"ד העבודה המומלץ במנוע מ-2,000 ל-1,880. כמובן שבכך נחסכים דלק ובלאי. המספרים המוצהרים על ידי קובלקו נשמעים מרשימים: יחד עם ירידה ממוצעת בצריכת הדלק של 12.3% ביחס ל-SK210LC-10 הסטנדרטי, מוצהר על עלייה בתפוקה של 14.2%. עוד נציין שקובלקו מעניקה אחריות של 10,000 שע"מ או חמש שנים לכל מכלולי המנגנון ההיברידי. זכיינית קובלקו בארץ היא חברת צ.ל.ע מעמק חפר.