דחפור קטרפילר D8T

קטרפילר D8T חדש

דחפור קטרפילר D8T

קטרפילר D8T החדש נראה זהה לדור היוצא של הדגם, וניתן לזהות אך בקושי שינויי עיצוב קלים, כמו חופת המנוע השונה במקצת או שינויים בעיצוב הלהב הסטנדרטי

לפני קצת יותר משנתיים בצעה קטרפילר את הרענון והשדרוג האחרון לדחפור הכבד (כ-40 טון)  והוותיק מתוצרתה – ה-D8T. הרעיון אז היה הוספת אי-אלו תוספות, מערכות משופרות ושדרוגים במטרה להציע בשורה התחתונה "עוד תפוקה בפחות עלות". סלוגן זה מתנוסס עתה שוב מעל לשדרוג האחרון אותו בצעה קטרפילר ב-D8T, שלמרות כי נדמה שאין הבדל בין הגרסה העדכנית לזו שקדמה לה, הרי שעל פי אנשי קטרפילר בוצעו לא מעט שדרוגים ושיפורים והכלי העדכני מציע מעתה שיפור משמעותי בתפוקה ובעלויות התחזוקה ביחס לדגם היוצא, למרות הדימיון החזותי בין 2 הדורות. המנוע נותר Cat C15 ACERT עם 363 כ"ס מרביים.
עיקר החדשות מתמקד ללא ספק מחלק התחתון של הדחפור – יחידת הבסיס והזחלים. בקטרפילר טוענים כי מדובר בפיתוח חדש המציע חוזק משופר, עמידות גבוהה יותר בפני שחיקה ועומסים, ויכולת ניקוי וגישה טובות מבעבר. בין היתר נעשה שימוש בפלדה עבה יותר, בשיטות כיפוף וחיבור חלקים יעיל וחזק יותר, ברגים, מיסבים ובתי מיסב מאסיביים יותר וגלגלים גדולים וחזקים יותר במנגנון הזחלים. בקטרפילר טוענים כי שיפורים אלו לבדם מאריכים את חייל החלקים המתבלים בחלקו התחתון של הבולדוזר בעד 30% בהחלט משמעותיים, ביחס ל-D8T היוצא.

דחפור קטרפילר D8T

מיגוני הגחון הם חדשים וחלקם נפתחים הידראולית לטובת גישה נוחה וקלה יותר לצורך ניקוי או תחזוקה

פרק חשוב מוקדש למיגון ולסעיף התחזוקה השוטפת, שבכלים אלו אינו דבר של מה בכך. כל המיגון התחתון הוא חדש – מאסיבי, עמיד וחזק יותר. בנוסף טוענים בקטרפילר כי עיצוב מחדש של מיגון הגחון מאפשר ניקוי יעל, קל ומהיר יותר יחד עם אפשרויות הסרת מיגונים באופן קל ונוח מבעבר. אנשי היצרנית טוענים כי שדרוג זה משפיע באופן משמעותי ומורגש על סך עלויות התחזוקה של הכלי. בתוך כך מוצעים מעתה חלקים גדולים מיגוני הגחון עם אפשרות פתיחה וסגירה הידראולים – לאחר הסרת הברגים הנועלים – תוך מתן גישה נוחה מבעבר לחלקים הדורשים בדיקה, תחזוקה או החלפה.
עוד מוצעים להבים חדשים, בכלל זה להב המבטיח יכולת דחיפת כמויות חומר הגדולה בכמעט 20% ביחס ללהב הסטנדרטית שהוצעה עם כלי זה עד כה (8.6 מ"ק לעומת 10.3 מ"ק עתה). להב חדש זה מוצע למשימות שאינן בעצימות מלאה (חומר קל יחסית) כאשר היא מאפשרת דחיפת כמות גדולה בכל 'פס' ובשורה התחתונה מבטיחה העלאת תפוקה בעד 13% ללא צורך בשינויים נוספים. בין יתר השינויים בלהב החדש מצויינים דפנותיו שעוצבו מחדש, עם יכולת חדירה עמוקה יותר לקרקע משני צידי הלהב (ביחס לכלל הלהב) במטרה לאפשר שליטה טובה יותר בבקרת העומק ועבודה מדוייקת יותר. יכולת "חיתוך" ו"פתיחת" הקרקע המשופרת המתקבלת הודות לעיצוב דפנות הלהב החדשות מתיימרת לאפשר את העלייה המובטחת בכושר הדחיפה של הכלי וקלות רבה יותר ב"שבירת" מצע קשה במיוחד – סלעי, קפוא וכיו"ב.

דחפור קטרפילר D8T

מערכת מצלמות חדשה היא חלק מאופציה חדשה אף היא של הפעלת הבולדוזר בשלט רחוק – בין אם באמצעות שלט נישא ובין אם באמצעות קרון בקרה

עוד חדשה היא מערכת המצלמות המשופרות המוצעות כסטנדרט בקטרפילר D8T החדש. אלו מותקנות שלוש בחזית ואחת מאחור ויכולות לשדר תמונה בשידור חי ובאיכות גבוהה הן אל מול פני המפעיל שבכלי, והן לקרון הבקרה כאשר התפעול של הדחפור נעשה בשלט רחוק – אחת האופציות החדשות המוצעות בכלי זה, לתנאי עבודה מסוכנים. קטרפילר מציעים את ה-D8T מעתה מוכן "מהמפעל" לתפעול מרחוק, לפי דרישה. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים