פני וולוו למזרח


וולוו ציוד מכני הנדסי – Volvo CE – מדווחת על זינוק מרשים במכירותיה במהלך הרבעון הראשון של השנה (2017), ובמקביל חושפת תוכניות גלובאליות עתידיות של הקונצרן. בהודעה לעיתונות מדווח על עלייה נחשונית במכירות חטיבת הצמ"ה של הקונצרן השבדי (שמטהו ממוקם בבלגיה) של לא פחות מ-30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד; היקף המכירות העולמי מינואר עד לסוף מרץ עמד על 1.81 מיליארד דולר (1.41 מיליארד בתקופה המקבילה ב-2016). הרווח התפעולי צמח בכמעט 40 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה ב-2016 ועמד בסיכום שלושת החודשים הראשונים של השנה על כמעט 185 מיליון דולר – זינוק של 10%.

מרטין וייסבורג, נשיא וולוו-ציוד מכני הנדסי

מרטין וייסבורג, נשיא וולוו-ציוד מכני הנדסי

"לאחר מספר שנים קשות ותנאי שוק לא פשוטים אנו רואים שוב צמיחה משמעותית" אמר במסגרת ההודעה לעיתונות מרטין וייסבורג (Martin Weissburg), נשיא וולוו-צמ"ה. בהודעה הוסבר כי ברוב השווקים העולמיים נצפתה עלייה ושיפור בתנאי השוק ובדרישה לציוד מכני הנדסי. החלוקה הגאוגרפית מלמדת כי בצפון אמריקה רושמת וולוו-צמ"ה עלייה של 12% במכירות ברבעון הראשון השנה, זינוק של 26% במכירות באירופה וזינוק נחשוני של 37% במכירות הצמ"ה בסין.

בתוך כך צוין כי מעתה מהווה אסיה כיבשת את השוק הגדול והחשוב ביותר של וולוו-צמ"ה, עם נתח מכירות כולל של כ-40% נטו מסך מכירות וולוו בעולם. בוולוו צופים כי נתון זה עוד יצמח ויגדל בשנים הבאות, ונערכים בהתאם; המשמעות היא כי בשווקים אלו תשקיע וולוו את מרב המשאבים והמאמצים ומן הסתם תרחיב את שיתופי הפעולה ואמצעי הייצור והשיווק באסיה בכלל ובסין בפרט.