מעמיס זחלי קטרפילר 953K

קטרפילר 953K במקום 953D

מעמיס זחלי קטרפילר 953K

מעמיס זחלי קטרפילר 953K

קטרפילר משיקה בגרמניה – לשוק האירופאי תחילה, הכולל גם אותנו – את המעמיס הזחלי 953K. דגם זה מחליף בהיצע את המעמיס הזחלי קטרפילר 953D שייצורו יופסק, וכמוהו גם הקטרפילר 953K החדש מתחרה בקטגוריית משקל העבודה של ה-16 טון בקירוב. בקטרפילר מדגישים כי המעמיס הזחלי החדש מציע שורה ארוכה של שיפורים, עדכונים וחידושים, כאשר בשורה התחתונה מובטחים הנדסת אנוש טובה יותר, ביצועים עדיפים והחשוב מכל – צריכת דלק ועלויות תחזוקה ותפעול נמוכות ביחס לקודמו.

מעמיס זחלי קטרפילר 953K

מעמיס זחלי קטרפילר 953K

המערכת ההידראולית חדשה בקטרפילר 953K וכך גם מערכת ההיגוי (בלימה של צד אחד בכל פעם) כאשר בקטרפילר טוענים כי כל התפעול ההידראולי הפך עדין, מדוייק, מהיר ורגיש יותר, עם הבטחה לעלייה בדיוק הביצועים ובמהירויות הפעולה. כמנוע משרת כאן קטרפילר C7.1 ACERT העומד בתקני פליטת מזהמים משלב 4 העדכניים והמציע 156 כ"ס. הכוח מועבר אל הזחלים באמצעות מערכת הידרוסטאטית, שבדומה למערכת ההידראולית המפעילה את יתר המערכות בכלי כך גם זו הפכה מדויקת, חלקה ורגישה יותר, עם הבטחה לעבודה חלקה ורציפה יותר.

מעמיס זחלי קטרפילר 953K

מעמיס זחלי קטרפילר 953K

סעיף צריכת הדלק בקטרפילר 953K מבטיח חיסכון של עד 22% ביחס ל-953D; מדובר בנתון מרשים בהחלט, והוא הושג, על פי קטרפילר, הודות לשילוב בין המנוע העדכני והחסכוני יותר, לבין מערכות ההינע וההידראוליקה היעילות יותר ולבין הוספת מצב עבודה חסכוני המכונה Eco. מצב זה ניתן לשילוב ולניתוק על ידי המפעיל ועיקרו הורדת הסל"ד במנוע באופן אוטומטי בכל רגע שהכלי פועל בעומס נמוך, וזאת מבלי לפגוע או לאבד ממהירות הנסיעה ומהירות ההעלאה וההורדה של הבוכנות ההידראוליות המפעילות את מערכת הכף. למשל: בעת העמסת עפר על משאית, לצורך הדוגמא, הכנסת הכלי למצב Eco לא תפגע בתפוקה ובהספק המתקבל כאשר המעמיס נכנס להרים עפר בכף, אך הסל"ד ירד אוטומטית כאשר יסיים את הליך הריקון לארגז ויפנה (ריק) אל המשך העבודה. קטעי הנסיעה האלו, שבכל פעם נמשכים זמן קצר בלבד, מצטרפים לסך כולל שכאמור מוביל לחיסכון כה מהותי בצריכת הדלק, מסבירים בקטרפילר.

מעמיס זחלי קטרפילר 953K

מעמיס זחלי קטרפילר 953K

תא המפעיל טופל אף הוא בקטרפילר 953K החדש והוא מתיימר להציע שיפור בנוחות ובהנדסת האנוש עבור המפעיל, בידוד יעיל יותר בפני רעשים, כיסא מפעיל חדש, מזגן חדש ויעיל יותר ומצלמת רוורס המהווה מעתה אבזור סטנדרטי, ללא תוספת תשלום. הכניסה והיציאה הפכו נוחות יותר הודות לעיצוב מחדש של המדרגות והוספת ידיות אחיזה יעילות יותר. גם תא המנוע שופר בתחום הבידוד והוא אמור להוציא פחות רעש ביחס ל-953D היוצא. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים

מעמיס זחלי קטרפילר 953K

מעמיס זחלי קטרפילר 953K