מחפר טקאוצ'י TB216 Hybrid

מחפר היברידי מטקאוצ'י (וידאו)

מחפר טקאוצ'י TB216 Hybrid

מחפר טקאוצ'י TB216 Hybrid

באפריל 2015 חשפה טקאוצ'י היפנית לראשונה אב טיפוס של מחפר היברידי – חשמלי ודיזל – על בסיס המחפר טקאוצ'י TB216. היתה זו הצהרת כוונות אל מול קהל לקוחות נבחרים וסוכנים שתכליתה כניסה אל תחום ציוד מכני הנדסי היברידי. ההינע ההיברידי המקובל כיום נחלק לשתי שיטות עיקריות: בראשונה משלבים שני המנועים ידיים – החשמלי והדיזל – ופועלים יחד, במטרה להציע עוד הספק כאשר יש בו צורך, מבלי להזדקק למנוע גדול יותר או לעבודה מאומצת יותר מצידו. כך ניתן להפוך כלי קומפקטי, למשל, עם מנוע קטן יחסית, לכלי חזק הרבה יותר ובמקביל – לחסכוני משמעתית בעלויות התחזוקה, בראשן צריכת הדלק הודות ליעילות (תוספת הכוח מגיעה רק כשצריך אותה). בשיטה השנייה משמש המנוע כגנרטור המספק את החשמל למנוע החשמלי, שהוא המנוע המניע הקבוע. שיטה זו מקובלת בעיקר בציוד גדול יותר, דוגמת משאיות מכרות או מחפרים גדולים.

מחפר טקאוצ'י TB216 Hybrid

מחפר טקאוצ'י TB216 Hybrid

בטקאוצ'י ההיברידי החדש – TB216H – מדובר בשיטה פשוטה ומורכבת פחות, אך כזו המאפשרת (גם) עבודה על טהרת החשמל בלבד, על היתרונות הגלומים בכך. הכלי מצויד בשני מנועים: מנוע דיזל מתוצרת יאנמר (Tier 4 Final) המציע 14.9 כ"ס, ומנוע חשמלי הציע 14.2 כ"ס. את כוחו מקבל המנוע החשמלי מכבל המתחבר לשקע החשמל, כך שיש צורך במקור חשמל בסביבת העבודה של ה-TB216H.
אבל, לא רק שני מנועים מבדילים בין שיטות ההינע השונות – למחפר הקומפקטי גם שתי מערכות הידראוליות נפרדות – האחת מופעלת באמצעות מנוע הדיזל והשנייה באמצעות המנוע החשמלי. למעשה ניתן להגדיר את הטקאוצ'י TB216H כשני כלים בכלי אחד: האחד חשמלי, השני דיזל…
בטקאוצ'י מסבירים כי המחפר החדש מיועד אם כן למגוון משימות, כאשר הודות ליכולת לעבוד במצב חשמלי בלבד, לא כל פליטת מזהמים או רעשי מנוע, ניתן להשתמש בכלי גם באיזורים מיושבים בצפיפות או בתוך מבנים.
זה עתה התחיל שיווקו של הטקאוצ'י TB216H החדש וכלים ראשונים החלו לעבור לידי הלקוחות. יבואנית טקאוצ'י לארץ היא חברת צ.ל.ע.