מחפר ג'ון דיר 870G LC

רענון המחפר הגדול בהיצע ג'ון דיר

מחפר ג'ון דיר 870G LC

מחפר ג'ון דיר 870G LC

זמן קצר לאחר הודעת אגף ציוד מכני הנדסי בג'ון דיר אודות רענון מחפר ה-70 הטון של החברה, ג'ון דיר 670G LC, נחשפת גם הגרסה המעודכנת והמחודשת של המחפר הגדול בהיצע – ג'ון דיר 870G LC. מדובר במחפר כבד בקטגוריית המשקל של ה-90 טון (משקלו העצמי 85.6 טון בגרסה הבסיסית) המיועד לעבודות גדולות-היקף במחצבות, מכרות, עבודות תשתית, סלילה ובנייה. בג'ון דיר מדגישים כי במסגרת הרענון והשדרוג של המחפר הכבד טופל המנוע ויושמו הערות ובקשות שהצטברו מלקוחות.
המנוע הגדול – איסוזו 6-צילינדרי בנפח 15.7 ליטר, המייצר כאן 512 כ"ס – עומד עתה בתקני Tier 4 Final שלב 4 אשר בין היתר הודות למערכת צינון גזי הפליטה, זרז לחימצון חלקיקי דיזל ומפחת קטליטי סלקטיבי מתיימר לפלוט פחות חלקיקים מזהמים ומבטיח צריכת דלק נמוכה מבעבר. המנוע המעודכן טופל גם בקרביו כאשר בג'ון דיר מדגישים את מבנה הבוכנות ותאי הבעירה החדשים במנוע האיסוזו והחיסכון בזמן ובעלויות התחזוקה השוטפות, בין היתר הודות להיעדר הצורך במסנן חלקיקי דיזל הדורש טיפול ותחזוקה. גם מערכת צינון המנוע שופרה, מבטיחים בג'ון דיר, ומציעה יכולת קירור טובה מבעבר וכפועל יוצא – יעילות גבוהה יותר בעיקר במצבים הדורשים את מלוא עוצמת המנוע.
אנשי ג'ון דיר מדגישים כי גם המערכת ההידראולית שופרה, בעיקר במהירות התגובה ועוצמת הספיקה, במטרה להציע שיפור בתפוקה, הודות ליכולת לבצע יותר פעולות בזמן נתון. הודות לאלו מתיימר הדור העדכני של הג'ון דיר 870G LC להציע יעילות גבוהה יותר, מהירות העמסה, חציבה או חפירה גבוהות מבעבר והכל ללא עלויות בתחזוקה.

מחפר ג'ון דיר 870G LC

מחפר ג'ון דיר 870G LC

גם נושא התחזוקה והטיפולים השוטפים טופל ושופר, טוענים אנשי היצרנית, בעיקר בכל הקשור לטיפולים השוטפים בשטח. המפעיל יכול לנתק את מערכות החשמל באמצעות מתג אחד, המנתק את המצברים. מסנני הדלק והשמן הוחלפו בעמידים יותר והגישה אליהם מתיימרת להיות מעתה נוחה ופשוטה יותר. כל נקודות הגירוז, השימון והבדיקה במחפר – הן בבסיס, הן במגוף העיקרי והן במנגנון הזרועות – טופלו אף הן, עם הבטחה לגישה נוחה וקלה יותר שמשמעותה חיסכון בזמן ההשבתה או ההפסקה מהעבודה השוטפת.
חדשה היא גם מערכת ניהול מנוע והידראוליקה משופרת מסדרת ה-Powerwise של ג'ון דיר. מערכת זו מאפשרת קביעת כמה מצבי עבודה ועוצמת מנוע/ספיקת מערכת הידראולית בהתאם לדרישות המפעיל, על פי אופי העבודה. המערכת "מתאמת" בין פעולות המנוע והמערכת ההידראולית באופן היעיל ביותר ביחס לסוג המשימה והעוצמה הנדרשת בכל אחת מהמערכות, כאשר המפעיל יכול לבחור מבין מספר מצבים. מערכת זו מתיימרת לפיכך להציע חיסכון מרבי בצריכת האנרגיה של המחפר הכבד, ובכך לאפשר ניצולת מרבית של הכלי בכל מצב ותנאי.
בהזדמנות זו שופר גם תא המפעיל, בין היתר באמצעות מסך מגע חדש – גדול ואיכותי מעד כה, עם שיפורים גרפיים ועיצוביים המתיימרים להציע גישה ותפעול נוחים יותר לצורך בקרה, מעקב והעברת הוראות לכלל מערכות הכלי, בעיקר הודות לתפעול הידידותי והנוח יותר. ציוד מכני הנדסי מתוצרת ג'ון דיר מיוצג בארץ על ידי יבואנית המותג – חברת מפרם.