רובוט הריסה Brokk120D

קומפקטי אבל 'הורס'…

רובוט הריסה Brokk120D

רובוט הריסה Brokk 120D

יצרנית ציוד ההריסה השבדית Brokk משיקה את רובוט ההריסה Brokk 120D – הקטן מסוגו המונע באמצעות מנוע דיזל. רובוט ההריסה החדש שוקל כרבע מהרובוט הקטן ביותר עד כה מתוצרת Brokk שהונע במנוע דיזל – ה-Brokk 400 – ומן הסתם קומפקטי בהרבה ולפיכך נוח וקל יותר לניוד. ה-Brokk 120D שוקל 1,225 ק"ג בלבד, הוא נע על זחלי גומי ומידותיו אומרות רוחב של כ-79 ס"מ, אורך של 203 ס"מ וגובה של כ-124 ס"מ.

רובוט הריסה Brokk120D

רובוט הריסה Brokk 120D

רובוט ההריסה הקומפקטי החדש מושק כמענה לדרישות לקוחות, שחידדו את הגדרות המוצר והדרישות למשימות השונות. בין היתר נדרש כלי קומפקטי שיוכל להגיע למקומות צפופים או קשים יותר לתנועה, בכלל זה מעברי דלתות צרים. בנוסף מתברר שלמשקל משמעות רבה בתנועה באתרים רעועים בהם סכנות שבירה וקריסה של הרצפות, ומכאן הדרישה לכלי קל משקל שכפועל יוצא גם יציע ממדים קומפקטיים.
הודות למיכל דלק בנפח כ-23 ליטרים מסוגל ה-Brokk 120D לפעול במשך יותר מ-8 שעות ברציפות עם מיכל יחיד, מבטיחים אנשי היצרנית. קבלנים רבים מעדיפים רובוטים להריסה המוזנים דיזל בכדי למנוע כל תלות בגורמים חיצוניים. לא מעט אתרים בהם פועלים רובוטים כאלו, מטבע הדברים, אינם מחוברים לתשתיות או שהתשתיות נפגעו, ולכן החשיבות ליכולת הפעולה העצמאית והבלתי תלויה של הרובוט. הרובוטים של Brokk יובאו לארץ בייבוא אישי או באופן לא רשמי במשורה. בשלב זה, על סמך אתר היצרנית, המותג Brook אינו מיוצג בארץ באופן רשמי. לפניה ליצרנית לקבלת מידע נוסף ניתן להיכנס לאתר www.brokk.com

רובוט הריסה Brokk120D

רובוט הריסה Brokk 120D