מלגזות חשמליות חדשות מטויוטה: סדרה 8FBE

מלגזה חשמלית טויוטה 8FBE

מלגזה חשמלית טויוטה 8FBE

טויוטה מרחיבה את סדרת המלגזות החשמליות שלה, הנשענות על 3 גלגלים – סדרה 8. התוספת החדשה נקראת 8FBE והיא כוללת 5 גרסאות המציעות טווח הרמת מטען הנע מ-1,000 ועד ל-2,000 ק"ג. הדגמים החדשים הם כדלקמן: טויוטה 8FBE10 (כושר הרמה 1,000 ק"ג), טויוטה 8FBE13 (1,250 ק"ג), טויוטה 8FBE15 (1,500 ק"ג), טויוטה 8FBE18 (כ-1,750 ק"ג) וטויוטה 8FBE20 המסוגלת להרים עד 2,000 ק"ג מטען. המנוע החשמלי המניע את המלגזות החדשות מספק 48 וולט וטווח שבין 370 ועד 645 אמפר-שעה מקסימאליים. גובה ההרמה בכל הגרסאות החדשות עומד על 198 ס"מ.
בטויוטה מחליפה סדרה 8FBE החדשה את סדרה 7FBE היוצאת, ועיקר השיפור הוא ביעילות ובחיסכון. זמן העבודה בין הטעינות צמח בלא פחות מ-20%, מבטיחים בטויוטה, ומהירויות התגובה, ההעלאה וההורדה צמחו אף הן, לטובת מחזורי עבודה תכופים יותר ושורה תחתונה משתלמת יותר. דגמי הסדרה החדשה מיועדים לשרת לקוחות אשר "יכולת התמרון, החיסכון והפעולה השקטה והנקייה יחד עם סטנדרט הבטיחות הגבוה ביותר עומדים בראש מעיניהם", דברי אנשי טויוטה.

מלגזה חשמלית טויוטה 8FBE

מלגזה חשמלית טויוטה 8FBE

בטויוטה מציינים כי מערכת היציבות האקטיבית (SAS) המותקנת במלגזות החדשות שופרה ועודכנה ומעתה משולבות בתוכה מערכת בקרת מהירות נסיעה ומערכת בקרת מהירות בעת הפנייה, במטרה להציע יחד בקרת בטיחות גבוהה מבעבר, ואף הגבוהה בסגמנט, כדברי אנשי היצרנית. מערכת בקרת מהירות בעת הפנייה היא המרכיב החשוב במנגנוני הבטיחות החדשים במלגזות מסדרה 8FBE, כאשר בסיס פעולתה הוא בתזמון ובתיאום בין משקל המטען, גובהו, זווית הפנייה ומהירות הנסיעה. למעשה דואגת המערכת שבאף אחד מהפרמטרים שהוזכרו לא יחרוג המפעיל מגבולות מעטפת הביצועים של המלגזה, ובכך מונעת סכנת התהפכות או עיבוד שליטה. בשורה התחתונה מדובר לא רק בהעלאת רמת הבטיחות בזמן העבודה, אלא גם במהירות העבודה; חישובי הבטיחות שנדרשו עד כה מהמפעיל מועברים לאחריות מערכות הבטיחות המתקדמות במלגזות החדשות, ומאפשרים עבודה במהירות הגבוהה ביותר המותרת בהתאם לתנאים – ללא חשש מטעויות אנוש. למשל: ביצוע פנייה חדה עם מטען מסוים, בגובה מסוים, יתאפשר רק עד למהירות המרבית שהמערכת "תרשה", ובכך תנוטרל סכנת ההתהפכות גם אם המפעיל לוחץ על דוושת הנסיעה בכל כוחו.
גם התורן מקבל "חיים משלו" עם מערכות בקרה ושליטה האחראיות על צידוד התורן, מהירות ההעלאה וההורדה והכל בסנכרון על ההיגוי (זוויות הצידוד). גם כאן לוקחות מערכות בטיחות מתקדמות אלו את המושכות מידי המפעיל ודואגות שהמלגזה לא תעבור את סף יכולותיה בזמן העבודה.
נקודה חשובה נוספת היא ביכולת המלגזה לפעול באופן מלא וללא מגבלות מחוץ למבנים, עם הבטחה מצד טויוטה לעמידות מלאה בפני חדירת מים למערכות השונות. בכך הופכת מלגזה זו לשימושית הן מחוץ למבנים, הן בתוכם והן בשימוש משולב.
יבואנית מלגזות טויוטה לארץ היא חברת יוניון מוטורס.