מלגזה SANY SCP160C

מלגזת מכולות חדשה מ-SANY

מלגזה SANY SCP160C

מלגזה SANY SCP160C


ענקית הצמ"ה הסינית סאני חודרת אל שווקי המערב בין השאר באמצעות ייצור בגרמניה; בנוסף למפעלים בסין, בברזיל, באינדונזיה ובהודו, לקונצרן מפעלי הרכבה אולטרא-מודרניים בארה"ב ובגרמניה כאשר בזו האחרונה מיוצרים בין היתר המלגזות לנמלים – למכולות מלאות או ריקות – תחום בו הפכה סאני לגורם דומיננטי בעולם. בגרמניה גם ממוקם מטה סאני-אירופה (בעיירה Bedburg) ומחלקת הפיתוח, העיצוב והבקרה היא אירופאית "למהדרין", כמובן מתוך מטרה להציע ציוד מתקדם, נקי וחסכוני ברמה מערבית.
מהמרכז הגרמני של סאני מושקת מלגזת מכולות חדשה בשם 160C. המלגזה נחשפה כבר באופן חלקי בעבר, והוצגה זה מכבר לסוכנים ולקוחות, ועתה מתחיל השיווק המלא שלה. דגם זה הוא אמנם הקטן בהיצע מלגזות לשינוע מכולות מבית היצרנית הסינית, אך הוא ללא ספק המתקדם והעדכני שבהם. אורך המלגזה הוא 8.07 מ', רוחבה 2.68 ס"מ והגובה הכולל הוא 3.76 מ'. בסיס הגלגלים הוא 3.75 מ'. משקל המלגזה מוכנה לעבודה הוא 22.4 טון. יכולת ההרמה המרבית שלה עומדת על 16 טון. המנוע מגיע מוולבו, נפחו 5.1 ליטר והספקו עומד על 198 כ"ס. מנוע זה עומד כמובן בתקני Tier 4. כמהירות מרבית מוצהרים 28 קמ"ש כאשר עמוס, ו-30 קמ"ש ללא מטען. גובה ההרמה המרבי הוא 4.0 מ' (של המזלג) ומהירות ההרמה המרבית כשעמוס היא 35 ס"מ בשנייה, וריק – 40 ס"מ בשנייה. מהירות ההורדה זהה במצב ריק או עמוס ועמדת על 40 ס"מ לשנייה.
דגש רב הושם על תכנון ובניית תא המפעיל, שפותח במטה הגרמני של החברה ומתיימר להציע את המילה האחרונה בתחום. מעבר להיותו מרווח באופן חסר תקדים בסגמנט, על-פי אנשי SANY, מוצע שדה ראיה נקי ורחב לפנים ולמעלה, עם 3 מערכות מגבים: האחת לשמשה הקדמית והשנייה לחלון הגג, במטרה לאפשר בכל תנאי מזג אוויר ראות מלאה אל עבר המטען. השלישית מתייחסת לשמשה האחורית. השליטה בכלי נעשית באמצעות ג'וי-סטיק מרכזי, כמקובל וכמועדף בציוד מתקדם כיום, לבטח באירופה.
המותג Sany מיוצג בארץ מאז סוף 2015 על ידי חברת 'ג'נרל – ייבוא ושיווק ציוד שינוע והרמה'. לפנייה ליבואנית ניתן ללחוץ כאן