מכבשי טנדם חדשים מאטלס קופקו

Atlas Copco Dynapac CC4200

Atlas Copco Dynapac CC4200

אטלס קופקו משיקה צמד מכבשים גליליים ממונעים (טנדם) חדשים תחת סדרה CC המתיימרים לשלב בין תפוקה גבוהה מאוד, קלות ונוחות בתפעול ותחזוקה קלה, יעילה ונגישה – גם באתר העבודה. מדובר באטלס קופקו CC4200 ובאטלס קופקו CC6200, המוצעים הן עם תא מפעיל פתוח, עם קשת הגנה בפני התהפכות, והן עם קבינה סגורה. שני המכבשים מוצעים כל אחד עם אפשרות בחירה מבין 2 מנועי קאמינס – האחד עומד בתקן Tier 3 והשני בתקן Tier 4i. הנה עיקר הנתונים הטכניים של שני מכבשי הטנדם החדשים:

 

אטלס קופקו CC4200:
משקל עבודה עם/ללא קבינה סגורה: 10,200/11,350 ק"ג; רוחב תוף: 173 ס"מ; עומס לינארי סטאטי (קדמי/אחורי): 29.5/29.5 ק"ג/ס"מ; מנוע: קאמינס QSB 4.5 IIIB/T4i עם 130 כ"ס / קאמינס QSB4.5 IIIA/T3 עם 125 כ"ס

אטלס קופקו CC6200:
משקל עבודה (עם קבינה): 13,600 ק"ג; רוחב תוף: 213 ס"מ; עומס לינארי סטאטי (קדמי/אחורי): 28.2/28.8 ק"ג/ס"מ; מנוע: קאמינס QSB 4.5 IIIB/T4i עם 160 כ"ס / קאמינס QSB 4.5 IIIA/T3 עם 152 כ"ס

Atlas Copco Dynapac CC4200

Atlas Copco Dynapac CC4200

היצע המנועים כולל מנועי Tier 3 או Tier 4 לבחירה, כאשר בחירה בזה האחרון תכלול גם מצב ECO חסכוני בניהול המנוע; מדובר במערכת ניהול מהירות עבודת המנוע (סל"ד) הדואגת שבכל רגע נתון המנוע יפעל במינימום הסל"ד הנדרש לביצוע הפעולה, קרי: ההספק והמומנט אותם מייצר המנוע מפוקחים ומנוהלים על ידי המחשב, במטרה לצמצם את צריכת האנרגיה למינימום. על פי הצהרות Atlas Copco מדובר בתוספת משמעותית ביותר לסעיף העלות, שכן עבודה עם הכנסת המערכת לפעולה תוביל לחיסכון של עד 20% בצריכת הדלק.
ב-Atlas Copco הושם כאמור דגש מיוחד על סעיף התחזוקה, בעיקר זו המתבצעת באתר הסלילה. המנוע מוקם מאחור בתא שתוכנן מחדש עבוד דגמים אלו, והכולל גישה נוחה לכל נקודות הבדיקה והמילוי והתקנת דלתות גדולות ורחבות במיוחד. כל המידע הקשור לתפעול השוטף ולמצב המערכות השונות משודר אל מסך LCD חדש וגדול המותקן אל מול פני המפעיל, עם התרעות לגבי כל סעיף ומערכת הדורשים טיפול או בדיקה. בהקשר זה מציינים עוד ב-Atlas Copco את מערכות ההיגוי – ציר ובוכנה – הסגורות ושאינן דורשות גירוז.

עוד חדשות מכבשי טנדם באתר:
מכבש בומג BW190AD-4 AM
מכבש Hamm DV 70i

גם מערכת התזת המים טופלה במטרה למזער את ההתעסקות בה, וכך למשל מיכל המים עמיד ב-100% בפני קורוזיה וכך גם המתזים והצנרת המובילה אליהם. כל המסננים הוחלפו כאן בחדשים, עם גישה נוחה מבדגמים קודמים ונוחות משופרת בגישה אליהם.
גם סביבת המפעיל טופלה ושודרגה, עם דגש על שיפור שדה הראיה והעלאת רמת הנוחות לארך זמן. הכיסא חדש והוא ממוקם על צירו רוחב המאפשר הזזתו (גם) לרוחב תא המפעיל – בהתאם לדרישות העבודה. יחידת הכיסא נעה יחד עם יחידת גלגל ההגה המתכוונן. גם מיקום המנוע מאחור מתיימר לצמצם את כמות החום הנפלטת אל עבר המפעיל ואותו הדין לגבי רמת הרעש מהמנוע.

Atlas Copco Dynapac CC6200

Atlas Copco Dynapac CC6200

רוב החלקים מהם בנויים צמד המכבשים החדש מיוצרים זה מכבר על ידי Atlas Copco ומשמשים מגוון מעבשים וותיקים יותר המוצעים על ידי החברה. עובדה זו נועדה לפשט ולהקל את נושא התחזוקה בכל השווקים בהם אטלס קופקו פעילה, למנוע עיכוב באספקת חלקים ולצמצם עלויות תחזוקה.